Van 5 tot 12 juni ga ik een weekje van de zon genieten in Agadir.
Nu heb ik een voordelige vlucht via Ryanair geboekt naar Marrakech en daarnaast via Expedia een hotel in Agadir. Nu dien ik nog wel voor vervoer te zorgen van Marrakech naar Agadir. Ik kom op 5 juni om 17.05 uur op het vliegveld van Marrakech aan.
Nu vraag ik me af of er iemand van jullie ervaring heeft met het openbaar vervoer in Marokko, wat is de beste reismogelijkheid, moet je dat van tevoren al regelen, etc…
Alvast bedankt voor het antwoord. (18-05-2008)
Beste forumleden,
Hartelijk dank voor jullie adviezen.
Omdat ik om 's morgens al om 10.00 uur uit mijn woonplaats vertrek, en na landing op het vliegveld van Marrakech nog zo’n vijf uur in een bus moet hobbelen naar Agadir heb ik toch maar gekozen voor een (veel duurdere) vlucht vanaf Amsterdam naar Agadir.
Nu van Marrakech naar Agadir is zeker nog 3 uur rijden denk ik… Aangezien de wegen bijna niet verlicht zijn, zou ik je aanraden om de eerste dag in Marrakech te blijven wat zeker geen straf is.
Het Openbaar Vervoer is zeker niet zoals in Nederland en rijdt niet op tijd (als er al een dienstregeling is). Misschien dat je een taxi kan nemen want die zijn relatief goedkoop.
Succes.
Groet Karin
PS: Marrakech is wel mooier en bruisender dan Agadir. Die laatste plaats is errug toeristisch!
Ik ben in april in Marokko geweest, ik ben daar in Marakkech - Fez -Meknes - Agadir - Marakkech met openbaar vervoer geweest. Bussen en treinen zijn betrouwbaar en rijden regelmatig. Neem de betere busmaatschappijen o.a. Supratours en er is nog een grotere busmij. Prachtig land. Veel succes Lessy
Hoi, je kunt naar Agadir met CTM. Er gaan geen treinen vanuit Marrakecht naar Agadir. Volgens mij heeft CTM geen website. In een van de grotere/bredere zijstraten (tussen de bank en de apotheek in) van Djemaa-el-Fna zit een internetcafe waar je tickets van CTM kunt boeken. Evtl. wil ik in de LP wel even opzoeken hoe laat de bus uit M naar Agadir vertrekt, maar dan moet je maar ff een seintje geven.
Hoi, van Marrakech naar Agadir is het bijna vijf uur rijden met de bus. Supratours heeft een goede verbinding. Bv: vertrek Marrakech om 12.30 uur, aankomst Agadir om 17.14 uur.
De prijs is 90 dirhams per persoon, is ongeveer 8 euro.
Het telefoonnummer van Supratours is 00212 (0) 24 43 55 25, je kan van tevoren kaartjes reserveren.
Wel ruim van te voren aanwezig zijn (busstation is naast het treinstation), anders heb je kans dat ze je kaartje verkopen aan een ander als er veel belangstelling mocht zijn.
Heb je meer vragen, laat het me gerust weten. Ik woon in Zuid-Marokko, in Tafraoute. Zie www.chezamaliya.com
Hey ik wil in de paasvakantie naar marroko gaan eerst naar Marrakech dan wil ik naar agadir. Maar mijn vraag is hoe moet ik in agadir geraken? Kan ik een trein nemen van marrakech. Zo ja hoelang duurt deze + prijs.
Alvast bedankt!
Er is geen treinverbinding naar Agadir vanuit Marrakech. Openbaar vervoer kan je nemen via Supratours (Site voor tijden en prijzen http://www.oncf.ma/) of CTM. Dat zijn de luxere bussen en je doet er gemiddeld 3,5 uur over inclusief pauze van een half uur via de snelweg.