Vervoer Madagascar

Hallo Allemaal,

Graag had ik wat meer info over reizen in Madagaskar zelf. (We zijn met 2personen)
Doe je dit best met een auto en chauffeur?
En ja, zijn er verschillende opties hiervoor?
Ik zag dat jullie dit vaak met Ramartours doen maar las ook al wat negatieve dingen. ( geld in eigen zakken steken, chauffeur die dagje op familiebezoek gaat, …) Met strakke reisschema’s kan je dit wel missen.
Of zal dat altijd zo zijn in Madagaskar, onafhankelijk van welk bureau je kiest?

Groetjes,
Anke

Ik ben in september met een vriend naar Madagaskar geweest en 2 weken een auto gehuurd via Ramartours en dit is meer dan prima bevallen.
We hadden van te voren overlegd om zelf te rijden en dit is op de normale wegen goed te doen. Deze eerste dagen hebben we ook zonder chauffeur/gids gedaan.
Het 2e gedeelte langs de westkust van Ifaty naar tsingy (en weer terug naar Tana) hadden we wel een gids/chauffeur, maar de chauffeur zat er lachend naast die tijd:“jullie wilden zelf rijden, jullie zullen zelf rijden”. :wink:
Hij hielp uiteraard wel met het bedienen van de auto (hoe je bepaalde stukken moest rijden, welke versnelling en hoe de vlotten op en af te rijden), het aangeven van de route en het helpen bij pech (lekke band en vastzitten).
Dit stuk ‘offroad’ was zeker het hoogtepunt van de vakantie voor mij!!!
Een gids is hier eigenlijk wel onmisbaar, de gps op de gedownloade kaart gaf dagenlang alleen een blauwe stip op een grijs vlak aan.
Achteraf was er nog wat schade, maar na een evaluatie kregen wij toch alle borg terug.

Oja, geef wel duidelijk aan wat je zou willen, wij werden de eerste dag naar een luxe resort en westers restaurant geloodst, nadat we aangaven dat we juist iets meer lokaal wilden eten en overnachten werd hier de dag erna gehoor aan gegeven… en dat hebben we geweten :slight_smile:

De enige irritatie die ik had waren de mensen die op bepaalde punten een slagboom maken en voor madagascar bizarre bedragen vragen om door te mogen rijden.