Wie kan mij de verschillen tussen beide vertellen??
Qua mentaliteit, uitgaan, bevolking, landschap, veiligheid etc etc.
Weet over beide erg weinig dus ik zou wel graag wat meer hierover willen weten!
Ik denk dat Aruba relatief relaxter is als Curacao, kwa mentaliteit, criminaliteit, bevolking etc.
Ik woon op Cur, … inmiddels totaal 24 jaar - 4 jaar in Nederland. Het valt allemaal wel mee hier op Curacao. Gebruik je verstand, dan voorkom je al een heleboel.
Ik vind Curacao wel VEEL meer te bieden hebben als Aruba. Aruba is heel toeristish ingesteld.
Op Cur is gewoon veel meer te doen.
Hallo daar,
Het grote verschil tussen Aruba en Curacao is de cultuur.
Aruba is meer amerikaans ingesteld.
Grote hotels, veel winkels, great nightlife.
Ik woon zelf op Curacao sinds 2 jaar en heb het hier geweldig naar mijn zin.
Curacao heeft een hele rijke cultuur, geweldige natuurlijke baaien en beaches, super restaurants en het uitgaansleven is hier super gezellig en intiem.
Je leert hier erg snel mensen kennen.
De mensen ervaar ik als zeer prettig en gastvrij natuurlijk heb je ook hier uitzonderingen.
leer bon dia en kon ta bai en je hebt hun hart gestolen.
Wil je stage lopen in de carribean dan is curacao een perfecte plek.
Wil je gewoon een paar jaar hier komen wonen dan is mijn advies kom naar curacao.
ik hoop je met mijn mening geholpen te hebben.
Groetjes,
saskia
He bedankt allebei!! Maar wat betreft de criminaliteit enz daar? (curacao) Is het wel veilig want ik krijg nu weer allerlei verhalen te horen dat je op veel plaatsen niet veilig bent, verkrachtingen enz… Niet dat ik dit meteen geloof hoor maar het speelt wel mee in het maken van mijn keuze, daarom hoor ik het liever van mensen die er middenin zitten!
De criminaliteit op curacao!
Ach laat ik het zo zeggen ik woon hier nu bijna 2 jaar en ik heb zelf nog niets meegemaakt.
Ja er is veel criminaliteit hier maar dat is vooral in het drugscircuit, afrekeningen en mislukte drugdeals.
In het verleden zijn er ook verkrachtingen geweest maar laten we nou heel eerlijk zijn dat gebeurt overal ook in “veilig nederland”
Zolang je niet 's avonds alleen op straat of op donkere plekken gaat lopen, geen vreemde mannen aanspreekt en zorgt dat je altijd met meerdere personen bent is er niets aan de hand.
"s avonds niet je deur en ramen open laten staan.
Je ziet het valt allemaal reuze mee, gewoon een beetje opletten wat je doet en met wie.
Groetjes vanuit een dushi curacao B)
Hallo allemaal, ik denk er ook aan om te emigreren naar Curacao maar ik moet dan wel
een baan vinden. Hebben jullie misschien suggesties van uitzendbureaus op Curacao?
Ik zoek werk als management-assistent. Alvast bedankt. Ps. alle tips zijn welkom over
emigratie naar Curacao!
Zelf ga ik werken en wonen op Aruba… Ben in alle abc-eilanden nog niet geweest… Wordt mijn eerste keer.
Waarom ik gekozen heb voor Aruba? Nou ja heel simpel, ik kreeg daar een contract aangeboden…
Wel ben ik van plan om ook paar keer naar curacao te gaan…
Het lijken me beide leuke eilanden… Dus ben benieuwd!
Aruba bezoek ik binnenkort en zal vervolgens mijn mening delen met jullie
@ Mariana: Er zijn wel wat uitzendbureaus op Curacao, maar dat werkt niet helemaal hetzelfde als in Nederland. De meeste willen ook dat je langskomt zodat ze een persoonlijk gesprek met je kunnen hebben ipv via de mail vanuit Nederland. Je kunt bijvoorbeeld wel de websites www.cactusjobs.com en www.marktplaats.an bekijken voor vacatures en anders toch even op sites van wat uitzendbureaus: www.kadanz.an, www.impactojob.com en www.intermediauitzendbureau.com Succes!