Verlengen visum voor Belgen

Heeft er iemand een idee hoeveel het bedrag voor het verlengen van een Ikamet voor 5 jaar is nu?Op de site van de Belgische Ambassade in Turkije staat er 255 TL voor 5 jaar((nieuwe prijzen vanaf 1 april 2011))…Ons rekenen ze nu 282,25 TL aan voor 5jaar…We vinden dat zoveel…5 jaar geleden was het maar 106 TL…We moeten ook onze originele tapu + 2 kopies van de tapu meedoen…3 pasfoto’skopie van ons paspoortkopie van de stempel van** binnenkomen in Turkije**…en bewijs van betaling in het Tax Office…Graag zovlug mogelijk een antwoord AUB,want maandag moeten we gaan betalen…en terug naar de vreemdelingen politie met al de documenten…Vriendelijke dank…xxxxxxxxxxxxxxx:dag:

Heb reeds verschillende reacties gelezen op het forum betreffende IKAMET zoals hoe je de eerste maal een IKAMET moet aanvragen welke papieren je moet kunnen voorleggen enz. Maar als ik het goed heb is dit de procedure voor een **verlening **van een IKAMET door Belgen, en waarschijnlijk ook voor andere nationaliteiten.
Mij vraag is
1 waar hebben jullie die verlening aangevraagd, stad of gemeente ?
2 Is de procedure voor alle buitenlanders die een IKAMET verlenging aanvragen het zelfde? Ik bedoel die beschreven papierwinkel, niet de prijs.
3 Wanneer is die procedure, papierwinkel, veranderd, heeft iemand daar een idee over . Vroeger was dat allemaal niet zo ingewikkeld.
4 Is het de zelfde procedure in alle steden of provincies? Zijn er forumbezoekers die onlangs andere ondervindingen hebben met de verlengingsprocedure van hun IKAMET. Indien de procedure anders is in ieder provincie wie beslist er dit boven de hoofden van het bevoegde ministerie , waar de vreemdelingenpolitie onder valt.
5 Hoe is de procedure voor personen met een IKAMET met een looptijd van 6 maanden en of 1 jaar en alles wat er tussen ligt tot een geldigheid van 5 jaar? moet die personen ook telks de voldeige procedure doorlopen van die papierwinkel?

Waar, site, kan men de juiste inlichtingen verkrijgen om geen problemen te krijgen bij een verleningaanvraag zodat men niet drie of viermaal te moeten terug gaan tot men alle nodige papieren samen heeft om op een correcte manier zijn verlening aan te vragen.
Graag een reactie en dank bij voorbaat.:dag:

Beste,

De eerste keer om het boekje((Ikamet)) aan te vragen moet je naar Aydin,naar de vreemdelingendienst((Yabancilar Subesi)) met alle nodige papieren… maar om de verlenging te doen ga je naar de vreemdelingendienst ((Yabancilar Subesi))van je stad of gemeente…bij ons was dat Kusadasi…
Om geen problemen te krijgen en te weten wat je moet meedoen,vraag je dit ook op deze dienst…Ieder jaar is het wat anders…
Het zijn de turkse autoriteiten die de bevoegdheid hebben over de verlengingen…zo is het mij meegedeeld van de belgische ambassade in turkije…
Ik hoop dat dit je al kan helpen…

Groetjes…xxxxxxxxxxxxxx:dag::cheer:

Hallo,
Ik heb al een paar keer mijn verblijfsvergunning verlengd in Kusadasi.
U moet er wel een vragenlijst invullen zoals bij de aanvraag in Aydin.
Ze vragen een copy van je tapu of huurcontract.
Je moet ook een copy hebben van je belgische pasport die nog geldig is voor de datum dat je de verlenging van je verblijfsvergunning wil aanvragen.
Maar je kan makklijk een verlenging krijgen.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Bedankt Franka om te antwoorden…bij ons is het de 1ste keer,daarmee wisten wij niet goed hoe dat te werk ging…we hadden al hoort dat je al dat papierwerk niet meer nodig had…en dat het nu zoveel zou zijn hadden we ook niet verwacht…maar blijkbaar veranderd dat ieder jaar…
Het duurt ook 1 week zoals de 1ste keer in Aydin…
Regengroetjes uit Kusadasi…
xxxxxxxxxxxxxxxxxx