Verkopen camper Cairns of relocation?

Beste mensen,

Weet iemand hoe ‘gemakkelijk’ het zal zijn om een 6-p camper te verkopen in Cairns (prijscat bij aankoop ca 35 duizend dollar - verkoop na enkele maanden oostkust reizen misschien zo’n 25 duizend?).

Wij zullen daarna in Perth een jaar gaan werken en wilden Cairns-Perth per vliegtuig overbruggen.

Dus als het vooruitzicht is dat het wel een paar weken kan duren voor je een deal rond hebt, is het misschien ook een optie om 'm naar Perth te laten rijden en de camper daar te gebruiken tot hij verkocht is.
Weet iemand of hier ‘officiele’ services voor bestaan (het terug laten rijden)?

Alvast bedankt!

Tegen betaling is alles te regelen. Ik wil wel een paar weken gaan om de camper van Cairns naar Perth om te rijden. Over de prijs worden we het wel eens.

Een andere optie en iets goedkoper.
Ik heb een paar jaar geleden met iemand gesproken die was een tour door Australie aan het doen.
Die zocht iedere keer als hij ergens was een plaats waar hij zijn RV tegen kleine betaling kon parkeren. Ging dan weer naar huis om te werken. Als hij dan weer tijd had vloog hij naar zijn camper en reed dan weer een stuk verder. Einde verlof weer parkeren etc etc. Misschien voor jullie ook een optie om een groter stuk van Australie te zien.
Andere optie, misschien nog goedkoper.
Zet hem in de verhuur. Je kunt dat evt al in een ander topic op dit forum doen. Kijk dan wel even naar verzekeringen, etc en een goed contract.

Je zou eens moeten kijken. Er is verschil met de inschrijvingskosten en voorwaarden van voertuigen. De ene nummerplaat moet altijd in de eigen staat gekeurd worden. Een ander staat is daar weer wat makkelijker mee. Dus even uitkijken met wat voor platen je camper is uitgerust als je hem koopt.
Succes
Wim

Vanaf begin oktober zou ik de camper ook terug kunnen brengen naar perth!

Beste Wim, bedankt voor de reeks aan tips ; ik ga het uitpluizen. En Anita, bedankt voor het aanbod.

Wij zullen in de eerste of tweede week van juni 2012 waarschijnlijk de reis beeindigen in Cairns.
Zou dat voor een van jullie (of andere forumbezoekers) een optie zijn, als we daar uiteindelijk voor kiezen?

Dan ben ik helaas al weer terug in NL
Succes ermee!