Aan het begin van onze reis kopen we een kleine tent, matjes, kookspullen, stoeltjes en een esky. Deze willen we aan het einde van onze reis in Cairns weer verkopen. Hoe pakken we dat het beste aan? Nemen pawn-shops bijvoorbeeld zulke spullen ook aan? Iemand daar ervaring mee?
Adres Shop 21 Showground Shopping Centre, 157 Mulgrave Road
Maandag tot en met vrijdag 9 - 5, zaterdag 9 - 4. Daar vind je echt van alles. Maar stel je niet te veel voor van wat je terugkrijgt.
Die had ik al gespot maar ik zag niets over dat soort artikelen, maar voornamelijk juwelen, postzegels, tvś en dergelijke. We verwachten er ook niet veel voor terug, als het maar iets is. We kunnen het in ieder geval niet allemaal mee naar huis nemen en gebruiken het maar een kleine maand. Is het handig om in ieder geval de aankoopbewijzen te bewaren voor (garantie)bewijs aanschaf en aanschafwaarde?
Aankoopbewijzen etc. zou ik bewaren zo lang ik het bijbehorende artikel heb. En wij hebben er ooit twee fietsshelmen en twee zadels verkocht. Maar er lag van allerhande klein huishoudelijk spul, bestekken, een grote bak met golfballetjes om maar wat te noemen. Het kan zijn dat ze in de loop der jaren zijn omgeswitcht naar de wat duurdere zaken. Ik heb het over een jaar of wat geleden. Mocht je nog een paar dagen in Cairns zijn voordat je vertrekt dan kun je bij de grootste hostels een briefje ophangen. En als je er echt af moet, denk dan eens aan de winkels van St. John de Paul of de Salvation Army. Dan krijg je er niets voor maar houd je wellicht een goed gevoel over aan het idee dat de eventuele opbrengst voor een goed doel is.