Op zondag 3 juli 2011 gaat Thailand naar de stembus,als we de kranten moeten geloven zouden de "red shirts"de Pheu Thaipartij als overwinnaar uit de bus komen.
Indien dit het geval is,dan krijgt Thailand voor het eerst een vrouwelijke premier,namelijk Yingluck Shinawatra de zus van onze vriend Thaksin.
Liggen jullie er van wakker van de nakende verkiezingen in Thailand??
Stem hierboven in de peiling,en hieronder kan je eventueel u stemgedrag uitleggen!
groetjes:georges(korat)
:chin:Ik maak me meer zorgen over het moment dat de koning weg zal vallen
en wie of wat hem dan op volgt.
Wat is de vraag nu eigenlijk Gg ? :chin:
heb ja gestemd omdat ik dan weer veel “koffie” moet schenken tijdens de verkiezingen en ik hou niet van koffie
:chin:volgens mij staat er een kleine in leiding bij Georges bericht
succes liu
ja , nee
maar andere ???
Ik wil niet doemdenken over de nakende verkiezingen in Thailand,heb met verschillende mensen In de Isan gesproken over “3 juli”
De meeste mensen eindige hun zin met," we strijden tot het bittere einde" dat beloofd niet veel goeds voor de toekomst.
Met andere bedoel ik Frank:je kunt verschillende antwoorden geven zoals,Neen,ik hou men daarmee niet mee bezig,ik bezie het wel als ik terplaatse arriveer.
Snap je het Frank?
groetjes:georges
:chin:Laten we hopen dat het niet zo erg uit de land loopt dat er toch op een of andere manier samen gewerkt kan worden anders ben ik bang dat het leger weer de macht grijpt .
groetjes Fransjes
ps laten we eerst de uitslag maar eens afwachten.![]()
![]()
Stemmen zou normaal gezien een “recht” moeten zijn al zouden er bij ons ( BE ) er anders over denken!
Wakker van liggen waarom zou ik, behalve moest ik daar wonen!
Ik zeg altijd er zijn drie klasse armen, midden en de rijken en eenmaal je in een hogere klasse komt vergeet je de vorige en verdedig je je huidige en tracht in de hogere te geraken (onze hebzucht ) !
In LOS trachten nu bepaalde politiekers de armen ( want daarvan zijn er het meest) op de hand te krijgen en alzo aan de macht te komen , zeker nog eens met het corrupte systeem is het een lastige zaak…
De oud PM is toch met zakken vol geld naar het buitenland gevlucht en hij ontkende niet dat hij interesse had om een eilandengroep te kopen foei , foei.
Zijn zusje doet het goed in de peilingen , laat ze winnen en wacht tot de volgende verkiezingen:chin:
Ik lig er niet wakker van, maar hou het wel in de gaten hoe alles verloopt. Ik ga namenlijk met mijn gezin op 7 juli naar Thailand!
ik lig niet wakker van de verkiezingen maar ik volg het wel, zeker de afloop van de verkiezingen is iets wat ik volg en bedoel ik niet zo zeer de uitslag als wat er daarna zal gaan gebeuren. ik hoop maar dat de aanhangers van de verliezende partij zich rustig houden.
en als ze zich dan toch moeten roeren laat ze dan het vliegveld maar bezetten als ik daar ben zodat mijn verblijf extra verlengt wordt :cheer:
ik ook ( 07/07/2011)
Met Eva-air toevallig? Misschien zitten we in hetzelfde vliegtuig? Of ga je vanaf België?
PM Abhisit heeft opgeroepen de uitslag te aanvaarden ( tot zijn partij )!
Vanuit BE met Egypt.:chin:
Als ik zo de Engelstalige kranten uitspit zouden de redshirts(Pheu Thai) van Yingluck de meeste stemmen krijgen in het noorden en noord-oosten van Thailand.
Onlangs gehouden polls zouden de redshirts 43% van de stemmen krijgen(landelijk)terwijl de Democraten van premier Abhisit struikelen op zo’n 37%.
In Bangkok zouden de Democraten dan beter scoren dan de red shirts 39% tegen 35%
Het zijn maar voorspellingen,maar we volgen het op de voet.
groeten uit Korat
georgessiam
Ik hoop alleen dat ze eerlijk verlopen, zodat -wie er ook verliest- zich bij de uitkomst kan neerleggen en zich fatsoenlijk op de volgende verkiezingen kan voorbereiden. De uiteindelijke uitkomst van de verkiezingen is aan de Thai zelf… Laat ons hier in België zich eerst maar even met onze eigen (niet bestaande) regering bezighouden.:chin:
nog steeds geen regering in belgie dat zal toch wel een wereldrecord zijn bijna? dat is in thailand het grootste probleem het accepteren vd uitslag en evt samenwerken. Zolang bhumi nog leeft zal het relatief rustig blijven maar wat als bhumi er niet meer is