Verjaart een Australische parkeerboete?

Hallo!
In 2003 heb ik een parkeerboete gekregen met mijn huurauto in Sydney. Ik had nota bene aan een agent gevraagd of je er gratis kon staan en hij zei ja, maar 10 minuten later schreef dezelfde agent een boete uit! Daarvoor bood hij zijn excuses aan, maar hij kon hem niet meer ongedaan maken.
Anyway, ik kreeg in Nederland meerdere aanmaningen voor steeds hogere bedragen en om bezwaar te maken moest ik even langs komen in de court house van Sydney (tegenwoordig kan het ook met een brief, maar da’s te laat voor mij)… Ik weigerde te betalen.
Nu (zes jaar later) wil ik weer naar Australië en vroeg ik me af, heeft iemand daar ervaring mee? Kun je bijvoorbeeld op het vliegveld eruit gepikt worden om te betalen? (de verhuurmaatschappij heeft immers mijn paspoortnummer doorgegeven aan de Australische Justitie). Wanneer ‘verjaart’ zoiets?

Alvast bedankt voor de info. en groetjes,

Maja.

Is het niet zo dat je om de 5 jaar een nieuw paspoort krijgt met een nieuw nummer?
Nothing to worry about denk ik. Maar ik kan het mis hebben.

Ik heb inderdaad een nieuw paspoort inmiddels, maar helaas voor mij verandert je paspoortnummer niet…
groetjes,
Maja.

Wij krijgen altijd wel ergens een bekeuring in Australia. Niet serieus hoog maar regelmatig. Ik heb er nog nooit een betaald. Ik wil dat best doen ter plaatse maar niet maanden later. Zo kreeg ik een stapel post uit Victoria met de verhogingen zoals je al zei maar die stopten na lange tijd. Dat was in 2004. In 2006 weer teruggeweest, niets van gehoord. Zelfde geval met een bekeuring in 2006. Dit jaar zijn we weer geweest zonder problemen en inmiddels heb ik weer wat brieven binnen uit Sydney voor dit jaar, met verhoging inderdaad. Misschien goed voor je gemoedsrust om te betalen maar ik doe het niet en in 2011 hopen we weer terug naar Australia te gaan. Misschien moeten we wel blijven -lol- Zelfde ervaringen in de USA trouwens. Begrijp me goed, het zijn bekeuringen voor overschrijdingen van de maximum snelheid met enkele kms/miles
Yeehaw

Voor ik het vergeet, de visa kregen we zonder problemen.

Bedankt voor de info. Yeehaw, d’r zal wel niet veel verschil zitten tussen het ‘opsporen’ van toersiten met snelheidsboetes en parkeerboetes. Ik waag het er ook maar op dan (als ik in handboeien afgevoerd wordt heb ik meteen een mooi verhaal voor thuis :slight_smile: