Hallo iedereen,
toen ik in Australie aan het rondcruisen was heb ik een kleine flater begaan, ik reed aan de verkeerde kant van de weg (Princes Highway), bovendien was ik een wegenkaart aan het lezen. De politie die me tegenhield kon er niet echt mee lachen ![]()
Toen die man me zei “Dit gaat je veel geld kosten maar het kan me niet schelen of je betaalt of niet, we zullen je niet tegenhouden aan de grens. Doe er rustig je goesting mee als je thuis bent.” Toen ik antwoordde dat ik niet zoveel geld bij de hand had gaf hij me zelfs nog een korting.
Ik heb al een keer een herinnering in mijn postbus in Belgie ontvangen, deze keer heb ik op 4 mei een waarschuwing ontvangen dat ik moest betalen voor 14 april of dat de rechtbank het verder zal opvolgen.
Onderaan het formulier staat er dat je dan voor de rechtbank moet verschijnen, de kosten veel hoger zullen zijn en indien je dan niet betaalt je het risico loopt op gevangenisstraf.
Er staat geen enkele bijzondere vermelding op indien je geen Australische identiteit draagt, een buitenlander of toerist bent. In tegendeel, dit lijkt me eerder een formulier voor native Australian civilians.
Persoonlijk heb 'k niet de intentie om te betalen. Welke risico’s loop ik hier eigenlijk mee? Kan dit worden doorgestuurd naar het gerecht in Belgie? Wat voor risico loop ik als ik nog eens op reis ga naar Australie of misschien zelfs freelance ga werken, een arrestatie aan de douane?
Thx
Knuppelbeer!
PS. Misdrijf op het proces verbaal “Fail to have control/uninterputed view”.