Verkeersboete! Betalen?

Hoi,

Afgelopen december zijn wij met 10 km te hard geflitst in Queensland. We reden 90 waar 80 is toegestaan: 133 dollar (106 euro) boete. Afgelopen week heb ik hier een bon van thuisgestuurd gekregen. Ik vraag me nu echter af of het verstandig is om de boete te betalen of niet. Het is echter wel zo dat de auto gehuurd is via Hertz, waarvoor uiteraard mijn creditcardgegevens zijn gebruikt. De vraag is dus ook of Hertz betrokken is bij het betalen of dat dit rechtsstreeks vanuit de overheid naar mij toe gaat? Heeft iemand tips of ervaringen hiermee?

Bvd

Ruud

Als je ooit nog weer terug down under zou willen, dan zou ik geen bekeuringen open laten staan.

Hertz zal je bekeuring niet betalen. Australia kent geen verdrag met Nederland die het betalen van bekeuringen afdwingt. Als je niet betaalt ontvang je nog een paar brieven maar dat houdt op en hoor je er nooit meer iets van. Wij hebben ook wel eens een bekeuring gehad en zijn daarna nog diverse malen naar Australia geweest zonder problemen. Ik heb dus nooit betaald maar zal daar geen waardeoordeel aan toevoegen.
Yeehaw

In november 2005 een verkeersboete opgelopen in Adelaide, Hertz heeft ons belast via de creditcard, dit blijkt nu alleen de administratiekosten te zijn geweest, want sinds 2013 (NU PAS!) kregen we eerst van Dun &Bradstreet bericht van een openstaande boete, dit hebben we via de Court betwist en na veel papier werk en email verkeer zijn we nu veroordeeld voor het betalen van de boete en volgens ons zijn de vele extra kosten van D&B kwijtgescholden. We hebben nu nog 28 dagen de tijd om de boete te betalen. We gaan vermoedelijk niet meer naar Australie. Wel of niet betalen?

Niet betalen. Je gelooft toch niet dat de immigratiedienst of douane zich daarmee bezig houden. We zijn jaren geleden eens met twee onbetaalde parkeerbekeuringen uit Australië vertrokken en er daarna legio keren probleemloos binnengekomen. Anders is het als je een dagvaarding gekregen zou hebben voor een rechtzaak.

Ik ben nu in Australie en heb net een bekeuring gekregen voor een U-turn die niet mocht (stom) Kreeg een bekeuring van 300 dollar maar de agent zei zelf al dat ik niet hoefde te betalen en dat ik dan niets meer van zou horen. Waarom schrijf je hem dan uit? Because that’s what we do was het antwoord. Als ik straks over 5 weken wel problemen heb bij de pascontrole zal ik het melden.

ik ben in austalie en heb 3 maanden geleden ook een boete gehad best een flinke…
heb het hier rond gevraagd… alle ozzies zeggen betalen en alle backpackers zeggen “je bent gek als je die betaald”
ik heb het dus niet gedaan…
nu heb ik laatst ergens gehoord dat als je boete boven de 1500 is dat ze er dan wel echt werk van gaan maken… wie weet in hoever dit waar…?

Ik ben net terug en ze hebben mij bij de pascontrole nergens mee lastig gevallen. In mijn geval van 300 dollar dus geen pijn. Kan natuurlijk nog als ik volgend jaar weer kom.

<<Alle ozzies zeggen dat ik moet betalen>> Dit klinkt heel herkenbaar. Op een Australia forum heb ik eens verteld dat ik de bekeuringen niet betaalde en toen stikten ze zo wat van verontwaardiging. Je moet je aan onze wetten houden was zo ongeveer de boodschap. Ik heb dat voor kennisgeving aangenomen en niet betaald.

Die boete van 220 dollar voor 16 Km te hard rijden ga ik na jullie adviezen gelezen te hebben dus niet betalen aangezien ik toch niet terug ga. …

Wij kregen ooit een boete voor het niet dragen van de veiligheidsgordel. De agent zei toen “het duurt ongeveer zes weken voor het wordt doorgegeven, dus als je binnen de zes weken het land uit bent en nooit meer terugkomt, zal je er geen last van hebben. Maar als je ooit terugkomt, zal je gevraagd worden om de boete (+ interest) te betalen alvorens je het land in mag”. Omdat wij echter wel plannen hebben om binnen enkele jaren nog eens terug te gaan, hebben we ze toch maar betaald. Het is NU misschien zo dat je geen problemen hebt als je het land terug binnen wil, maar wie zegt dat dat binnen enkele jaren nog zo is?