Verhuizen voor 1,5 jaar naar Costa rica

Goede avond

Mijn man en ik verhuizen waarschijnlijk voor 1,5 jaar naar Costa rica voor zijn werk hij moet werken in de have van limon.
Graag zou ik willen weten hoe het daar is en of het veilig is?
Wat is een veilige plek om te wonen? Hoe is het om daar te wonen? Hebben jullie tips?

Zijn werk vergoed de woon kosten en regelt de vergunningen etc

Alvast bedankt voor jullie reactie

Mvg Priscilla

Goede avond

Mijn man en ik verhuizen waarschijnlijk voor 1,5 jaar naar Costa rica voor zijn werk hij moet werken in de have van limon.

Graag zou ik willen weten hoe het daar is en of het veilig is?

Wat is een veilige plek om te wonen? Hoe is het om daar te wonen? Hebben jullie tips?

Zijn werk vergoed de woon kosten en regelt de vergunningen etc

Alvast bedankt voor jullie reactie

Mvg Priscilla

De meeste expats wonen in het westen van San José.
Escazu, Santa Anna en San Antonio de Belén.
Maar dat is nogal een eind van Limon.
Je moet helemaal San José door.
In Limon zelf zou i8k niet gaan wonen.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn Siquirres niet ver van de nieuwe haven in Moin.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Beste Johan
Bedankt voor uw reactie, op een website las ik dat er beveiligde parken zijn waar je op kan wonen, ben u hier bekend mee?

Mvg Priscilla

Er zijn inderdaad condominiums. Gesloten woonwijken. Maar of die ook in Limon zijn weet ik niet.
Bij een condominium wordt er aan de poort gekeken wie er binnen komt en voor wie.
De bezoeker wordt aangemeld bij de bewoner. Klopt het, dan mag hij of zij binnen.

Johan

Er zijn nogal wat Nederlanders in Puerto Viejo en Manzanillo, voornamelijk hoteleigenaren. Tree house Lodge, El Arbol, Congo Bongo zijn zomaar drie voorbeelden. Zij kennen die omgeving en kunnen je misschien op weg helpen. Op Facebook is ook een pagina van Nederlanders in Costa Rica.