Hoi,
Ik ben van plan om volgend jaar met mijn Engelse vriend to gaan samenwonen in Hull. Ik zou een cursus willen volden om onthaalouder (childminder) te worden. Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met het migreren naar GB, en/of meer specifiek naar deze regio? Hoe ingewikkeld is het en waar kan ik mij aan verwachten?
Grts, Fleur
Hey Fleur,
Welkom op het wereldreizigers forum. Er staat veel informatie hierzo op het forum, blader er vooral doorheen
Wat me zo snel te binnen schiet is dingen als belastingdienst, ga je voor Engels burgerschap of niet en kijk naar de situatie waar je op dit moment in zit. Heb je een huurhuis dan kan je dat gemakkelijk opzeggen maar een koophuis is wat lastiger bijvoorbeeld. Ook spullen die je meeneemt moet je over nadenken. Natuurlijk kun je alles in een verhuiswagen laden en meenemen maar dat is nogal kostbaar en elektrische apparatuur heeft de verkeerde soort stekkers. Kwa stroom gaat het prima maar de stekkers zelf zal je een verloopje tussen moeten zetten, is maar de vraag of het dan wel waard is om het mee te nemen of dat je het beter daar nieuw of tweede hands kan kopen.
Zoals gezegd, blader even rond door dit forum en als je met vragen blijft zitten stel ze gerust ![]()
Met vriendelijke groet,
Thedevineass.
Bedankt voor de reactie
Momenteel woon ik in bij mijn vader, dus met het verkopen van een huis oid hoef ik gelukkig geen rekening te houden. Veel spulletjes neem ik ook niet mee, enkel kledij en wat kleine persoonlijke bezittingen.
Hey Fleur,
Ow, dan heb je het gemakkelijk, gewoon inpakken en gaan, je hebt geen visum of iets dergelijks nodig omdat je vrij bent om je overal te vestigen in europa en het Verenigd Koningkrijk is daar onderdeel van. Wat nog wel goed is om even te kijken hoe je aan een NHS nummer kunt komen nadat je verhuisd bent en naar een bank rekening en dat soort dingen (mobiele telefoon) verder denk ik dat je weinig problemen zult hebben, weinig spullen mee (ik zou kijken of je het met een auto kan vervoeren, vliegen met spullen is duur) ik hoop dat je op je vriend kan rekennen voor onderdak en eten e.d. dus gaan en plezier hebben ![]()
Met vriendelijke groet,
Thedevineass.
Bedankt voor de reactie. De grootste moeilijkheid zal in mijn geval zijn dat we elke schoolvakantie heen en weer moeten om mijn kindjes op te halen die hier naar school bijven gaan. Maar een beetje plannen en dat gaat zeker lukken. Heerlijk om iemand to horen die zo positief is! Is het normaal dat heel veel mensen super kritisch of zelfs ronduit negatief zijn? Ik ben ook kritisch maar op een gezonde manier in de zin dat ik graag goed voorbereid ben. Maar veel mensen lijken gewoon niet open te staan voor het idee van verhuizen naar het buitenland. Ofis dat enkel in mijn omgeving? ![]()
Hey Fleur,
Tja, voor het ophalen van kinderen met alle spullen is denk ik al snel de auto het goedkoopste maar dan ben je wel lang onderweg. Ferry van Rotterdam naar Hull is 16 uur varen geloof ik en nog aardig duur vergeleken met de Ferry van Duinkerk naar Dover bijvoorbeeld. Ikzelf ga met de auto met al mijn spullen rijden via Duinkerken en dat zal ongeveer 9,5 uur rijden worden waarvan ik 1,5 uur op de boot zit. Een lange rit dus maar gezien de hoeveelheid spullen wel het goedkoopst en het snelst ook al rij ik via Noord Frankrijk.
Mja, welkom bij de mensheid
er zullen altijd mensen zijn die niet snappen waarom je x doet en niet gewoon in je eigendorp iemand zoekt en dan achter het aanrecht kruipt maar gelukkig hebben we hier een forum vol met mensen die het leuk vinden om naar het buitenland te gaan en kunnen waarderen hoe de wereld buiten hun directe gezichtsveld er mooi uit kan zien. Ga vooral ook gezellig rondkijken in de algemene forum onderdelen, kom je vast nog veel meer positieve wereldreizigers tegen ![]()
Met vriendelijke groet,
Kees.
Ga ik zeker doen! Ik ben Vlaams, en het zijn maar heel weinig en kleine spullen die mee moeten, dus ik dacht om gewoon met de trein te gaan. Doen we nu ook om bij mekaar te gaan logeren. Het is een uur of 7 allemaal samen. Brugge naar Brussel, Brussel naar Londen, en Londen naar Hull.