Verhuisd naar omgeving Bristol

Hallo,
Ik ben een paar maanden geleden verhuisd naar een klein plaatsje vlakbij Bristol en ben nieuwsgierig of er meer Nederlanders hier in de buurt wonen. Het bevalt me goed hier. Vlakbij de kust en genoeg te doen in de omgeving. Favoriete bezigheid is de Sunday lunch:-)
Hoop iets te horen van de Dutchies in de buurt.
Groetjes Kathy

Hoi Kathy,
Ik ben ook een paar maanden geleden naar Bristol verhuisd. Het bevalt mij ook alleen moet ik wel erg wennen aan de britse mentaliteit. Ik mis het nederlandse best wel en kijk daarom nog veel nederlandse televisie op internet etc. Gewoon om me een klein beetje thuis te voelen. Weet jij of er iets Nederlands is in Bristol, mensen die samen komen o.i.d.

Het lijkt me leuk wat van je te horen. Waar woon je precies? Ik woon in Redfield in de stad.

Groetjes,
Menno

Hoi Kathy en Menno,

Ik sluit me bij jullie aan;) Ik ben zelf bijna 3 maanden geleden naar Bristol (Clifton) verhuisd. Ik heb het hier erg naar mijn zin, heb inmiddels werk gevonden en alles een beetje op de rit gezet. Het rare is alleen dat ik nog geen een Nederlander heb ontmoet, terwijl ik wel steeds allerlei andere nationaliteiten om me heen tref. Ik zou het heel erg leuk vinden om eens met wat Nederlanders af te spreken. De Britse mentaliteit bevalt me trouwens wel, alleen mis ik wel eens de Nederlandse nuchterheid en ‘gezellig he’ mentaliteit. Mocht er zoiets zijn als een Nederlandse club, dan sluit ik me er graag bij aan. Zo niet: wat niet is, kan nog komen!
Groetjes,
Kirsten

Hoi Cirsten!
Leuk een berichtje te zien. Toevallig ben ik afgelopen vrijdag voor het eerst nederlanders tegen gekomen en dat was bij het optreden van Hans Teeuwen in Bath. Wat overigens erg leuk was. Deze mensen woonden al 4 jaar in Bristol.

Wat was voor jou de reden om hierheen te verhuizen? Studie/werk? Het zou best een plan zijn om eens te kijken of we wat mensen bij elkaar kunnen krijgen. Er zijn schijnbaar wel al 2 clubs met nederlanders. 1 heet geloof ik Dutch in Avon Group of zoiets. Maar als je naar de website gaat ziet het er een beetje ouwbollig uit. Het lijkt me vooral leuk om wat jongeren te ontmoeten. Zelf ben ik 26.

Anyway. Lijkt me leuk om wat te horen. Sowieso grappig om een beetje ervaringen te delen natuurlijk. Ik vond het afgelopen vrijdag ook heerlijk om gewoon leven ekker nederlands te kletsen. Je zit trouwens goed in clifton. Vind het daar erg mooi en ga er ook graan in het weekend even naartoe.

Anway. Groetjes!

Menno

Haha, wat toevallig, ik was ook bij Hans Teeuwen in Bath! Was echt leuk, om hem in het Engels te zien optreden en mee te zingen met Nostradamus enzo;) Ik heb nog driftig om me heen gekeken voor andere Nederlanders, maar ik heb ze niet kunnen ontdekken… (lijken we dan toch uiterlijk teveel op de Engelsen? No offence!) De reden dat ik naar Bristol ben verhuisd, is vanwege mn vriend. Hij is Engels en woont hier al ongeveer 10 jaar. Een lange-afstandrelatie is op een gegeven moment niet echt meer te doen. En ik was net afgestudeerd, had nog niet echt een boeiende baan, dus ik dacht: waarom ook niet? Ja, ik geloof wel dat ik geluk heb met wonen in Clifton. Ook al woon ik dan wel niet midden in ‘the Village’, ik ben er ook bijna elk weekend wel te vinden, voor een drankje in the Brunel of op het terras van the Avon Gorge. Dus, als je een keer zin hebt in een pint?
Ps: Ik heb even gekeken op de website van de Dutch in Avon-Group. Ook niet echt mijn ding, qua kinderactiviteiten enzo.
Ps 2: Ik ben zo vrij geweest om je even uit te nodigen op Hyves, als jij het bent tenminste…

Kind regards!
Kirsten

Hallo allemaal,

Wat leuk dat dit forum er is, ben zelf nieuw hier :slight_smile: Ik ga volgend jaar zomer verhuizen naar Bristol. Een vriend van mij woont daar en ik mag een kamer in zijn huis huren, helemaal geweldig dus! Wil er graag gaan werken, ook al is het plan nu om voorlopig maar een jaar te gaan. Ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen, en zou het ook leuk vinden om daar eens wat nederlanders te treffen. Ik houd dit forum in de gaten!

Hoi,

Ik ga zelf eind november 2009 naar Bradley Stoke. Ik heb een leuke jongen leren kennen en kan ook in eerste instantie een aantal weken bij hem verblijven.
Maar ik wil zo snel mogelijk werk vinden daar en mijn eingen kamertje hebben. Ik ben hier aan de HBO afgestueerd en mijn Engels is zeer goed, niet zoals Nederlands maar wel heel goed.
Alleen heb ik vanaf hier geprobeerd op wat functies te solliciteren maar wil nog niet echt vlotten.
Hoe was jullie ervaring met het vinden van een baan op je eigen niveau? zitten ze daar wel op je te wachten? zijn er ook b.v. banen van Nederlandse bedrijven die op zoek zijn naar ons?

Ik hoor heel graag jullie reacties want ik wil zeker proberen om daar iets op te zetten.

grz
Mar

Hallo,

Wat leuk om te horen dat er meer Nederlanders dichtbij ons wonen. Mijn Zuid-Afrikaanse vriend en ik (Nederlandse, 31 jaar) wonen in Clifton Wood, Bristol. Wij wonen ongeveer 6 jaar In Bristol. Omdat mijn vriend geen Nederlands spreekt, spreek ik 24/7 engels en het lijkt me erg leuk om weer eens Nederlands in Bristol te spreken. Als je wilt afspreken email me dan: [EMAIL=“sacbroere@yahoo.co.uk”]sacbroere@yahoo.co.uk dan kunnen we even wat drinken (en misschien poffertjes eten, hihi).

Doei

Sophie

Hi allemaal, ik ben aan het oriënteren.
Ik wil graag naar Bristol verhuizen, maar ik weet niet wat de makkelijkste manier is om daar te komen. Op internet vind ik niet hoe ik aan een kamer of app zou moeten komen.

En wat het ongeveer de kosten voor en woning zou zijn. Wel heb ik begrepen dat het goedkoper is dan in Londen. En zoals jullie weten als je ergens naar toe gaat moet je op de centjes letten vooral in het begin.

Ik weet z’n beetje wat de eerste stappen zijn als inschrijving en sofinr enzo.
Maar hoe zit het met een bankrekening open is het mogelijk om gelijk eentje te open en welke banken raden jullie me aan!!!

Alvast bedankt en misschien tot kijk in Bristol :dag:

Hi lysela,

Ik woon sinds 7 weken in Bristol, in Clifton. Prachtige buurt! Ik ben een jaar op wereldreis geweest en ben ergens in het midden van mijn reis mijn huidige vriend tegen gekomen. Hij is Engels en woont in Bristol. Ik heb het super naar mijn zin! Mijn vriend woont nog met twee huisgenoten, omdat Clifton erg duur is. Ik wilde mijn eigen kamertje dus ben de afgelopen weken druk bezig geweest met kamers zoeken. Conclusie: er is zat woonruimte hier in Bristol! Maar het is allemaal net wat prijziger dan in NL. De rekeningen voor gas, licht en water komt vaak apart van de huur. Dus als je bijv. een kamer kan huren voor 350 pond ( dit is het gemiddelde wat ik heb gezien voor de maandelijkse huur van een kamer ) dan komt er vaak nog 80 pond p.p. bij voor gas, water, licht. Ietsje prijziger maar je als je hier gaat werken, verdien je ook meer.

Ik ben nu druk op zoek naar een baan, heb al verschillende sollicitatiegesprekken gehad, wil nog niet lukken. Mijn engels is perfect, maar mijn ‘business english’ is nog niet goed genoeg om hier binnen de recruitment sector aan de slag te gaan.

Mijn ouders en zusje zijn vorige week op bezoek geweest, hele erg leuk! Ik had ze al een jaar niet gezien vanwege mijn reis door zuis-oost azie en australie. Ze vonden Bristol fantastisch, is het ook!

Ik zou ook, net als jij, erg graag willen eten welke engelse bank het beste is om een rekening bij te openen? Iemand anders een idee/advies?

Heel graag! En, mochten jullie bij elkaar komen voor borrels, waar en wanneer? Dan ben ik erbij! :slight_smile:

Voeg mij anders toe op Facebook: [EMAIL=“anne_van_hal@hotmail.com”]anne_van_hal@hotmail.com ( annevanh )

Liefs, Anne

Hoi Anne,
Welkom in Bristol! Je verhaal is erg herkenbaar. Ben ook ruim een jaar op reis geweest (zuidoost azie en australie etc) Ben daar mn huidige vriendin tegengekomen en naar Bristol verhuisd. Ik woon hier nu ruim anderhalf jaar. Is echt een leuke stad inderdaad. Woon zelf in Redfield waar de huren een stuk lager liggen. Wij hurenn samen een huisje met 2 slaapkamers, woon en eetkamer voor 625 pond. Heb zelf toen ik hier kwam een Natwest rekening geopend en daar ben ik dik tevreden mee. Ze sturen me elk half jaar een upgrade kaart (naar mate je credit rating omhoog gaat).

Ga je ook naar harbour festival? Moet je zeker doen want was heel erg leuk afgelopen jaar.
Ik weet niet of je het weet maar er is ook een facebook site ‘dutch in bristol’. Af en toe komt iedereen bij elkaar. Zoals een aantal weken geleden met het voetbal (misschien was jij er ook wel?)

Groetjes in ieder geval en wie weet tot gauw een keertje!