Nederlanders in Brighton/London gezocht!

Hi,

ik zoek Nederlanders die in Brighton of London wonen om ervaringen uit te wisselen:) Ik wil in mei naar 1 van deze twee steden verhuizen, maar ben er nog niet uit welke. Ik wil in januari of februari richting Engeland om me verder te oriënteren en het zou leuk zijn als ik mensen kan meeten welke me meer kunnen vertellen over het leven in 1 van deze twee steden. Ook tips met betrekking tot banen/huisvesting zijn welkom en ben ook nog op zoek naar leuke huisgenoten haha:)

Hoi Naomi,

Ik woon/werk in London en ben geregeld in Brighton; 2 verschillende werelden!

Laat maar wat horen tegen die tijd

Wat leuk! In Brighton ben ik nog niet geweest, de zee trekt me en de sfeeromschrijving. Londen ben ik geweest en voelt gewoon heel leuk. Wat is jouw voorkeur?

Hoi Naomie. Ik heb 6 jaar in Londen gewoond, net weer terug en ben vaak een dagje naar Brighton geweest. Het ligt er maar net aan wat je zoekt. In Londen is denk ik wel meer werk dan in Brighton. Waarom wil je naar Engeland?
Wel goed idee dat je voor vertrek je eerst goed gaat orienteren!
Groetjes Christina

Hi!

Wat leuk zeg! Ik wil naar Engeland om daar (uiteindelijk) bij de RSPCA te gaan werken, een wereldwijde dierenorganisatie. Om te beginnen zoek ik of administratief werk (verzekeringen, callcenter) of receptionist oid. In Londen vind ik denk wel sneller werk, Brighton trekt me omdat het wat goedkoper is, aan zee, en er zit een groot RSPCA kwartier:) Ik ben me zeker ook aan het orienteren op Londen zelf, kan altijd nog de zeekant op natuurlijk:) Mag ik vragen waarom je bent teruggekomen?

Hi,

Ik heb 8 jaar in Brighton gewoond en nu in een dorp er niet ver vandaan. Brighton is leuk wonen omdat het wat minder hectisch is en een relaxte atmosfeer maar London is natuurlijk meer werk te vinden, ook een stuk duurder om te wonen daarentegen.

Je kan eens kijken in de lokale krant van brighton; www.theargus.co.uk voor banen of anders bij een van de universiteiten (Sussex University and Brighton university) die ook nog wel eens wat hebben maar het is nu vakantietijd dus er zal niet veel staan maar na 9 januari misschien wel weer.

Success en hoor graag waar je terechtkomt!

Nicole

Hi, leuk! Bedankt voor de link, ga ik zeker bekijken. In eerste instantie heb ik een baan nodig, denk dat ik die in/rond Londen makkelijker kan krijgen. Daarna kan ik altijd nog verhuizen want Brighton lijkt me echt erg leuk:) Of is het heel erg ingedut daar?:wink:

Heb je inmiddels al iemand gevonden ??

Hi, nee zeldzaam volkje die nederlanders in Brighton;-)

Nee niemand heeft gereageerd! Zit nu tijdelijk in Norfolk, misschien zitten hier Nederlanders? Lijkt me leuk om eens wat af te spreken!

Jammer! Ben namelijk ook op zoek naar iets in brighton! Norfolk? Is dat vlak bij brighton ?

Nee Norfolk ligt boven Londen, op een paar uur van Brighton, Ben op wat honden aan het passen in ruil voor gratis onderdak, vanuit hier ben ik op zoek naar woonruimte/baan in Brighton of Bournemouth!

Ik probeer t zelfde maar dan vanuit Nederland … Enig idee of het lastig zou zijn er gewoon heen te gaan en te zoeken?

Ik heb al 60+ sollicitaties gedaan vanuit Nederland, helemaal niets gehoord. Vaak wijzen ze je al af als ze een Nederlands adres zien. Ik ben nu hier begonnen met solliciteren en ga morgen naar een job centre, mocht het vanuit Norfolk niet lukken dan ga ik wel naar Bournemouth en daar mijn cv uitdelen:P

Ik vind t zo n risico om erheen te gaan zonder werk, straks vind ik lange tijd niets en kost t me een hoop geld…
Maar je hebt dus besloten om voor brighton / bournemouth te gaan ipv Londen ?

Hi,

Ja ik vind het ook een risico maar terug kan altijd toch? En er zal vast wel 1 bedrijfje zijn die geinteresseerd is, dan heb je in ieder geval een baan en kan je rustig verder zoeken. Londen is geweldig, maar erg duur en als ik moet kiezen tussen duur en druk en iets minder duur en zee dan ga ik voor die laatste. Dus zijn er Nederlanders in Bournemouth die eens willen meeten en kletsen?:slight_smile: Of mensen aanwezig de komende 3 weken in Norfolk, Downham Market?

dat is waar… maar het is lastig om alles te regelen als je nog geen baan hebt den ik… je moet je social security number hebben, bankrekening en dat alles krijg je in engeland pas als je een baan hebt! hoe heb jij dat gedaan?

Hey

Ik vertrek ik mei naar bournemouth, mochten er mensen zijn die rond die tijd
In bournemouth zijn en willen meeten. Ken verder niemand daar. En het is de bedoeling om daar een baan te zoeken( misschien iemand wat tips:d ) ben op dit moment ook op zoek naar een kamer in bournemouth. Heb al veel kunnen vinden op internet maar weet niet op dat safe is, iemand ervaring met een kamer zoeken in bournemouth ?

Groetjes Anna

Hi!

Wat leuk:) Ik vertrek als het goed is de 23ste al en het lijkt me zeker leuk om eens te meeten:) Een appartement vindt je supersnel via Gumtree of rightmove.co.uk en een baan gaat ook snel imo. Ik heb gesolliciteerd en kreeg 15 minuten na het gesprek al te horen dat ik aangenomen was:) Schrijf je vooral in bij allerlei banensites en koop een Engelse mobiel, anders bellen ze je niet! Let me know!

Hey

Leuk dan zijn we rond de zelfde tijd daar… Gaan we daar meeten:)…
Voor hoelang wil je blijven in bournemouth.
Misschien makkelijker om via de mail te praten.
Mijn email is annamarijemeijer@live.nl
Wat voor werk heb je daar?
Dank je wel voor alle informatie, ga gelijk even kijken