wonen/werken/studeren in Engeland Brighton: tips?

Hallo allemaal,

Graag zou ik een tijdje bij mijn oma in Brighton willen wonen. Ik heb hier in Nederland twee studies afgerond (creatieve therapie en docent omgangskunde) en ik zou graag mijzelf in deze sectoren in Engeland verder ontwikkelen. Volgens mij zijn er veel mogelijkheden, taalcursussen, vrijwilligerswerk etc maar door alles wat er op internet staat zie ik door de bomen het bos niet meer. Hoe hebben jullie het aangepakt qua het zoeken naar studies of werk in Engeland? Hebben jullie nog handige tips, duidelijke en niet te dure organisaties waar jullie in Nederland mee in zee zijn gegaan en die je hebben geholpen met het uitzoeken van alle praktische zaken?
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Alvast bedankt

Groetjes Sanne

Hey Sanne,

Waar veel mensen tegenaan lopen is dat je geen bankrekening kan opennen als je geen adres heb in Engeland en je niet zo makkelijk kunt huren als je geen Engelse bank rekening hebt. Vaak is de oplossing om of een hogere huur te betalen via een particulier of dat je een expat bankrekening neemt bij een bank als HSBC (wat ook weer geld kost) verder ben je als europees burger vrij om te vestigen in de UK als je dat wilt dus zul je in dat opzicht geen problemen hebben. Ik zag dat je naar Brighton wilt verhuizen? Ik meen dat Manpower internationaal aan het reqruteren is voor American Express helpdesk die in Brighton zit. Als ze dat nog steeds doen misschien dat je dan tijdelijk via hun kunt gaan werken in Brighton zodat je van inkomen verzekerd bent en je rustig kan rondkijken lokaal of er iets is wat bij jouw opleiding past?

Veel succes in ieder geval en laat ons weten hoe het gaat of wanneer je meer specifieke vragen hebt :slight_smile:

Hi Sanne,

Er zijn een aantal taalcursussen die je vij goedkoop kan volgen en als je Engels al redelijk is zou je misschien een business english cursus kunnen volgen want dat is vrij kort en niet te duur. Je kan ook op de websites van de twee universiteiten kijken (Brighton and Sussex University) want zij bieden ook cursussen aan soms. Qua werk, er zijn een aantal uitzendbureau’s en Adecco deed alles voor American Expression maar er zit ook een Randstad dus misschien helpt dat ook. Als je meer advies nodig hebt help ik je graag dus je kan me altijd een prive berichtje sturen voor meer details.

Hoop dat het allemaal lukt

Nicole