Vergane glorie, dode vakantieoorden

Hallo mensen,

Ik zit met een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Wellicht weten jullie doorgewinterde reizigers er raad mee.

Ik ben op zoek naar vakantieoorden/badplaatsen, etc. in Europa die eens in trek waren bij de massa’s en waar het hele landschap is ingericht op het toerisme, maar die inmiddels uit de mode zijn geraakt en weinig tot geen bezoekers meer trekken - vergane glorie; plaatsen waar je doorheen loopt en de warme stemmen van het eens zo levendige maar vergane verleden lijkt te horen.

Het lijkt mij mooi om die plaatsen in de zomer te bezoeken en het leven aldaar, dat ongetwijfeld rustig is, te beschrijven. De aanleiding is een raportage over een oord in Spanje dat recentelijk was volgebouwd met hotels, maar waar toeristen plots wegbleven. Het hele gebied was zogezegd ‘ready to go’, maar niemand kwam op het feestje opdagen. De sfeer van zo’n leeg oord in de brandende zon trok me weldra aan. Helaas kan ik de raportage niet terugvinden…

En fin, hopelijk weten jullie een beetje waar ik op doel en zouden jullie mij tips kunnen geven. Want ook op internet is er niets over te vinden. Weinig badplaatsen wensen natuurlijk uit te dragen dat ze aan het vergaan zijn :slywink:

heey

waarom zou je dat in hemelsnaam willen??
Ik woon voor een half jaartje in Barcelona en ik had afgelopen weekend het briljante idee om 2 daagjes naar Salou te gaan. Lekker zonnen op het strand en savond lekker uit.
nou dat viel vies tegen!!! Het rengende en alles was dicht!! TOTAAL uitgestorven!! Nou weet ik dat het geen hoogseizoen is…maar dat het zooo erg was…
Geen zon, geen leuke mensen, geen winkels en geen discotheken of bars open!
ik heb mn nog nooit zon loser gevoeld en ben zondagochtend zo snel als mogelijk in de trein gestapt terug naar het drukke Barcelona!!
Naar mijn idee is er echt nix leuks aan!!

groetjes

hey mike,

ik durf het in europa zo niet te zeggen, weet wel dat er ergens in afrika eens een vakantiegebeuren is geopend maar daar is het nooit druk geweest want ze hadden compleet de verkeerde plek uitgekozen…

ik ben wel benieuwd naar je ervaringen!

groetjes wendy

Usedom, Duitsland