Venuzuela

Raar maar waar… ik vind niets over Venezuela
Ik zou graag eens een bezoek brengen aam dat land
En ja ik weet dat sommige plaatsen daar onveilig zijn
Maar toch lijkt het mij een mooi land te zijn om eens te bezoeken.
Grt

Tip: Verblijf in de Jakera lodge in Playa Colorada! Veilig, gezellige sfeer! Jakera organiseert ook (avontuurlijke) reizen en Spaanse les. Er komen mensen van over de hele wereld, veelal komen zij georganiseerd en volgen een programma in groepen met mensen van over heel de wereld. Ik heb het zelf ook gedaan en het is een onvergetelijke ervaring!!! http://www.jakera.com/

Hello Renske dank voor uw reactie als ik de reis adviezen opvolg zowel van Belgie als Nederland word het bezoeken afgeraden door beide landen
Nu het volgende mijn vriendin die van Venuzuela afkomstig is maar in Spanje woont zou graad dat we samen verhuizen naar haar vaderland
Maar ik ben een beetje weigerig wegens de onlusten enz…is een moeilijke beslissing die ik moet nemen i denk dat ik nog even ga wachten om te vertrekken naar daar.
Grt Chris

Oei, dat is een moeilijke situatie!

Ik raad je inderdaad af om als Europeaan alleen (dus niet georganiseerd) naar Venezuela te gaan. Een vakantie is wel mogelijk als je via een organisatie gaat. Dan bevind je je echt in een veilige ‘bubbel’ dmv een veilige verblijfplaats en ervaren gidsen. Zij weten precies wat ze moeten doen als een corrupte politieagent het pad kruist. Daar ondervind je als toerist geen last van.

De situatie in Venezuela wordt er helaas alleen maar slechter ipv beter op. Heel erg zonde, want het is een prachtig land! Het lijkt me dus inderdaad niet verstandig om er te gaan om te wonen. Niet als Venezolaan, maar zeker ook niet als Europeaan. Hoe moeilijk dat ook zal zijn voor je vriendin! Hopelijk verbetert de situatie in Venezuela gauw!!!