Ik vertrek in januari naar Caracas, de hoofdstad van Venezuela voor lange tijd of misschien zelfs voorgoed.
Ik heb er echter nog geen verblijfplaats. Ik zou beginnen met een paar weken een posada of hotel en intussen zou ik zoeken om ergens iets te huren.
Kent iemand een betaalbaar en min of meer veilige posada of hotel?
En heeft iemand tips om een apartementje of zo te vinden dat betaalbaar is?
Als ik zo op het internet zoek, dan moet ik eerlijk zeggen dat ik niets betaalbaars kan vinden… misschien zal dat ter plaatse wel gaan. Heeft iemand tips hoe ik er best iets zoek om te huren? Dat het niet goedkoop zal zijn, daar vrees ik al voor… het is de hoofstad hé.
Met jouw vragen kan ik je niet helpen, maar het idee van je vind ik wel super.
Hoe kom je erbij om in Venezuela te gaan wonen? Is het gemakkelijk om er werk te vinden ook? Van wat ga je leven?
Ik zit nl ook met het idee om België te verlaten tegen eind volgend jaar. Vind het daarom interessant om andere meningen en ervaringen te horen.
Groetjes Martita
ps: waarom kies je voor Venezuela? Ben je er al geweest?
Ik heb er simpelweg mijn hart verloren.
Ik ben er al 2 keer geweest.
Nu, ik moet zeggen dat ik al mijn hele leven verlang naar een warm land en dat ik niet wil wachten tot mijn pensioen, en Belgïe… ik heb het hier echt wel gehad. Ben het hier strontbeu en denk maar aan één ding ==> weg! in dit geval naar Venezuela. Ik leef maar één keer! en ik ga het proberen.
Nu het is niet allemaal rozegeur en maneschijn: het is een arm land en het is er onveilig, maar er zijn veel meer dingen die me er wel aantrekken, alhoewel ik voor hetzelfde geld verliefd was geworden op een ander Z-Amerikaans land. Het is nu per toeval Venezuela geworden.
En ik heb nog geen uitzicht op werk of verblijf. Ik laat alles achter in Belgïe, neem loopbaanonderbreking, heb mijn huis verkocht, auto verkocht, inboedel verkocht… alles moet weg behalve een paar valiezen…
Ik ben druk Spaans aan het leren en zal dus trachten om een stekje te vinden in Caracas en hoop van binnen het jaar werk te vinden want anders moet ik terugkeren want als toerist mag je maar één jaar blijven, bovendien zou het me wat te duur worden : meer dan 1 jaar van mijn spaargeld leven.
Je kan me voorlopig nog altijd mailen op [EMAIL=“goemie69@telenet.be”]goemie69@telenet.be
Ik ben echter nog geen Venezuela kenner maar hoop er wel een te worden
Ik heb er simpelweg mijn hart verloren.
Ik ben er al 2 keer geweest.
Nu, ik moet zeggen dat ik al mijn hele leven verlang naar een warm land en dat ik niet wil wachten tot mijn pensioen, en Belgïe… ik heb het hier echt wel gehad. Ben het hier strontbeu en denk maar aan één ding ==> weg! in dit geval naar Venezuela. Ik leef maar één keer! en ik ga het proberen.
Nu het is niet allemaal rozegeur en maneschijn: het is een arm land en het is er onveilig, maar er zijn veel meer dingen die me er wel aantrekken, alhoewel ik voor hetzelfde geld verliefd was geworden op een ander Z-Amerikaans land. Het is nu per toeval Venezuela geworden.
En ik heb nog geen uitzicht op werk of verblijf. Ik laat alles achter in Belgïe, neem loopbaanonderbreking, heb mijn huis verkocht, auto verkocht, inboedel verkocht… alles moet weg behalve een paar valiezen…
Ik ben druk Spaans aan het leren en zal dus trachten om een stekje te vinden in Caracas en hoop van binnen het jaar werk te vinden want anders moet ik terugkeren want als toerist mag je maar één jaar blijven, bovendien zou het me wat te duur worden : meer dan 1 jaar van mijn spaargeld leven.
Je kan me voorlopig nog altijd mailen op [EMAIL=“goemie69@telenet.be”]goemie69@telenet.be
Ik ben echter nog geen Venezuela kenner maar hoop er wel een te worden
Ik ben er over aan het nadenken om naar Venezuela te gaan voor een vakantie, maar helaas kun je niet zoveel positieve verhalen over dit land vinden. Zou jij mij misschien het een en ander van je ervaringen kunnen doorgeven en wat ik zeker niet mag missen aldaar.
Ik heb enige tijd in Caracas gewoond.
Veel, heel veel sneldieven die grof geweld niet schuwen.
Zij hebben een extra zintuig voor het herkennen van toeristen of onbekenden ter plaatse. Dankbare slachtoffers!
Ga dus nooit alleen rondlopen en zorg dat je iemand bij je hebt die de taal vloeiend spreekt. Het kan er vredig uitzien en dat verleid je tot onbevangenheid. Plotseling zit je in het wilde westen!
Ga niet naar Puerto Ayacucho langs de Orinico (grens rivier met Colombia)!
Daar wemelt het van de drugssmokkelaars die ook andere mensen proberen te ronselen voor drugstransporten vanuit Columbia.
Ook barst het daar van de figuren die een buitenlander willen gijzelen om daarna hun familie in het land van herkomst leeg te plunderen.
Ze proberen je eerst een dagenlange bongotocht met motor en met een indiaan voorop de punt van de bongo die je tussen de rotsblokken door lootst
naar de Yanomami indianen in Boca Mawakka te verkopen.
Onderweg wordt je onderschept door vanuit Colombia opererende gijzelbendes. Zij redeneren dat jij als blanke een rijke Gringo (amerikaan) moet zijn. Of minstens uit een rijk land komt met een rijke familie die hun geeist losgeld wel kunnen opbrengen na de verkoop van al hun huizen of aandelen.
Kortom, wees zeer op je hoede!
De gijzelacties komen niet zo vaak breeduit in het nieuws omdat families ook bang gemaakt worden.
Verder is Venuzuela een machtig en boeiend land.
Laat je door mij niet tegenhouden maar wees gewaarschuwd dat er overal adders onder het gras zitten!
Ik heb helaas niet veel tijd meer om een lange uitleg te geven want ik ben druk bezig met mijn voorbereiding. Volgende week vertrek ik namelijk.
Ik zou zeggen: koop de Lonely Planet gids van Venezuela, lees em van voor tot vanachter uit en je zal heel wat weten over Venezuela en kan dan kiezen wat je wil zien.
Het is echt prachtig.
Je moet inderdaad rekening houden met de gevaren, maar als je de tips goed naleeft en voorzichtig bent, dan komt dat allemaal wel in orde.