Venetie of Verona?

We zijn al een tijdje overtuigd om naar Venetie te gaan voor 2 dagen na 8dagen Garda meer.
Ondertussen hebben we ook Verona eens bekeken op internet en beginnnen te twijfelen.
Wat raden jullie ons aan? Wat zijn de + en - punten van beiden steden?

Alvast bedankt!!!

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar Verona uit (is trouwens m’n favoriete stad in Italië) omdat het meer een *stad *is. Venetië heeft dan eerder een toeristische reputatie.

Waar verblijf je precies aan het Gardameer? Indien je aan de zuidkant of oostkant van het meer verblijft is Verona vrij snel te bereiken en kan je een bezoek naar de stad tijdens je verblijf aan het Gardameer plannen. In de zomer kan je er trouwens bekende opera opvoeringen bijwonen in de Arena wat echt een aanrader is. Mijn ervaring met de inwoners van Verona is dat ze erg vriendelijk en behulpzaam zijn.

Indien je dus tijdens je verblijf aan het Gardameer een dagje kiest om Verona te bezoeken, dan kan je alsnog nadien Venetië bezoeken. Venetië is vrij toeristisch maar is ergens ook een must do wanneer je in de buurt bent. Voor een eerste keer in Venetië zijn er natuurlijke de gebruikelijke bezienswaardigheden die je kan aandoen zoals het San Marcoplein, de Rialtobrug en het Dogepaleis. Prijzen in dit deel van de stad zijn navenant natuurlijk. Maar er zijn ook enkele minder toeristische wijken die leuk zijn om in rond te lopen zoals Cannaregio. Als je wat tijd hebt raad ik aan om ook daar eens in rond te lopen en de sfeer op te snuiven.