Backpacking in Venetië en Verona

Beste reizigers

Deze zomer gaan we 2,5 week naar Venetie (we vliegen met Ryan Air).
We willen zoveel mogelijk kamperen.
Wie heeft er tips? We gaan een paar dagen stad doen (iemand nog een goedkope slaapplaats?) en dan zo snel mogelijk de natuur in! Verona schijnt ook erg mooi te zijn?!

Graag jullie reacties!
BVD
:dag:Roos

Hallo Roos,

Goede keuze om te gaan backpacken in het gebied Verona-Venetie!
Ik kan je de stad Verona zeker aanraden, erg mooi en historisch onmisbaar. Qua camping ben ik niet op de hoogte, maar je kan altijd een boekenwinkel inlopen en even een lonely planet Italie inkijken om camping adresjes over te schrijven…

Ik run zelf een buitensportbedrijf in Val di Sole, op 1,5 uur afstand van Verona (richting Trento) en 3 uur van Venetie (uren gerekend met de trein). Misschien is het iets voor jullie om naast steden ook een weekje natuur-sport te doen? In de buurt van ons centrum zit een hele mooie agri-campeggio, een primitieve maar compleet verzorgde camping bij een Italiaanse boer die getrouwd is met een Braziliaanse vrouw. Ik zou daar voor jullie kunnen reserveren als jullie interesse hebben.
De site van ons buitensportcentrum is: www.chilirafting.com
Je kan mailen met mij via: vicky@chilirafting.it

Alvast een fijne vakantie gewenst!

Hallo Roos
Kijk eens bij Ostello’s, soms zijn er campeergelegenheden bij! Je kan het ook vinden op internet,anders kaart halen in Italia
groet

Hoi Roos,
Sluit me helemaal aan bij de vorige reacties, Verona is erg mooi. Treviso mag je als stad ook eigenlijk niet missen. Maar zo zijn er nog veel meer plekjes in de regio. Kijk maar even op http://www.saporedamore.com er is veel info te vinden over de regio.
Campings doen we niet, maar we kunnen wel andere slaapplaatsen regelen (hotel of agriturismo)
Groetjes, Jacqueline