In augustus ga ik een weekje met mijn vriend naar Noord Italie. We vliegen op Venetie Treviso en rijden dan met een huurauto de Dolomieten in. Daar willen we een aantal dagen gaan wandelen in de bergen. De tweede helft van de week zou ik graag doorbrengen in een leuk stadje aan het water/zee/meer. Het liefst op een leuke camping.
Aangezien we ook weer terugvliegen van Treviso, zou het mooi zijn als we daar in de buurt iets kunnen vinden. Heeft iemand ervaring met een leuke vakantiebestemming in omgeving Venetie/Treviso? En wellicht ook aanbevelingen voor een camping?
De omgeving van Venetië is altijd erg druk. Wie niet in de directe nabijheid vd stranden verblijft heeft zeker met fileleed te maken in de namiddag vanaf +/-16u30 wanneer iedereen op hetzelfde moment de stranden en Venetië verlaat. Een B&B, camping, hotel aanraden betekent niet altijd voor de één wat het voor een ander blijkt te zijn. Wat betekent voor jou “een leuke camping” : klein, netjes en rustig? of een grote luxe camping met alles erop en eraan ? Zo zie je maar …
Vb. Haal bij een reisbureau een paar Italië brochures (misschien brochure “autovakanties”), bij elke plaats staat een korte beschrijving wat je er kan verwachten langs de stranden : zoals Lido di Jesolo - Bibione - Caorle - Lignano.
Het Gardameer en omgeving zijn ook erg mooi. Aan de noordkant vh meer is er wel meer wind (surfersregio) t.o.v. de Zuidkant. Gebruik op het WW-Forum rechts bovenaan de zoekersfunctie “Geavanceerd zoeken” vb. “Gardameer” invullen, idem voor “Dolomieten” enz… Dolomieten, super !
Weet dat de Italianen massaal zelf verlof nemen in augustus en veelal in eigen land.