Wij zouden graag enkel markten bezoeken in Mombasa maar naar het schijn is het best om een lokale mee te nemen ****(veiligheid) **. Wij zouden ook graag **naar Kaya Kinondo Sacred Forest willen gaan ,maar naar het schijnt moet je daar een lokale meenemen .Mij Vraag is waar vind je die mensen ? en hoe weet je als die betrouwbaar zijn? Wat vragen die mensen als vergoeding ?Kan er iemand mij helpen? :dag:
In Mombasa stad voel ik me veiliger dan in Amsterdam … maar ja, het is wel extra vervelend als je iets kwijt raakt wat voorkomen had worden tijdens je vakantie…
Als je een local mee neemt, is niet alleen veiliger, maar je komt veel meer te weten … bvb, je kunt aan de deuren in Old Mombasa zien met hoeveel vrouwen de heer des huizes getrouwd is … dat er een overheidsverbod is voor mannen om thuis te zijn tussen 9 en 3 uur 's middags, anders doet mijnheer niets en moeten zijn vrouwen voor de kost zorgen … etc etc …
Kaya Kinondo Sacred Forest … er zijn veel van die bossen, ook in Mtwapa moet je zien als een kerk, moskee of tempel…
De lokale ouderlingen willen dat bezoekers zich aan bepaalde regels houden om de geesten van hun voorvaderen te respecteren die in de bossen rond dwalen en te laten rusten … het is iets religieus, vandaar dat een gids verplicht is, anders kom je er niet in …
Email en telefoon contact voor bezoek aan het bos op deze link …
Locals zijn best betrouwbaar … ze zijn niet allemaal gids, maar vraag je om mee te gaan naar Mombasa om op te passen, op jezelf en op je camera etc, dan kun je rustig bvb een taxichauffeur vragen …
Rondom Ford Jesus zijn gidsen beschikbaar, in bezit van verschillende licenties (de besten mogen in het ford werken, de lager opgeleiden, maar ook steengoed soms, daarbuiten).
Onderhandel vooraf de prijs en hoe lang de gids zijn diensten beschikbaar zal stellen …
Kenya bedankt voor de ZEER goede uitleg.
Nogmaals Bedankt
Roeland
HIkerroeland, ik ken een gids in Mombasa. Betrouwbaar, doet ook al jaren safari’s voor touroperators. Hij is al wat ouder, maar doet dit werk al meer dan 20 jaar. Woont midden in Mombasa en is een Swahili.
Als je wil dat ik hem contact, dan kan ik dat doen. Je moet hem wel betalen. En ik weet niet of hij tijd heeft. Hij is heel vaak weg, op safari met groepen.
hallo hikerroeland
u gaat toch naar leopard in diani
vlakbij de kruising junction barclay staan vele toeristen taxi
waaronder ook driver KELVIN
00254-721514929
0721514929
maar er staan er vele
ook in ukunda deze zijn iets goedkoper maar iets minder gespecialiceerd op touristen
Al het gedoe over veiligheid… Er is in Kenya niets onveilig, enkel de wegen als je zelf rijdt zijn onveilig te noemen…
Het enige wat je altijd moet onthouden is dat je alles uidelijk afspreekt voor je ergens aan begint. Je kan dan altijd meer geven als het nog beter meeviel dan je verwacht had (wat meestal het geva is)
.
zoals al gezegd werd, een lokale gids is leuk alleen vind ik een taxi naar mombasa vaak prijzig. travel like a keniaan met de matatu naar mombasa ga met de fairy van likoni naar mombasa en vandaar uit evt met tuk tuk. leuke ervaring en een stuk goedkoper.
interesse? mijn vrouw kent de weg en de prijzen van vervoer. woont in Diani:cheer: