Veiligheid voor vrouwen

Mijn zusje van 18 (blond, goed uitziende jonge vrouw) is van plan om alleen naar thailand te gaan voor vrijwilligers werk. Nu vroeg ik me af, hoe zit het met de veiligheid voor jonge vrouwen die ALLEEN gaan naar thailand?
Ik maak me daar namelijk wel een beetje zorgen over en hoop dat jullie jullie ervaringen daarover willen delen, en ook hoe het zit met drugs enzo in thailand… (bijv met stiekem pakketjes in koffers doen om te laten vervoeren)

Ik was 23 toen ik voor het eerst alleen naar Thailand ging. Ik kwam daar een Nederlandse van 18 tegen, en we hebben een paar dagen samen gereisd. We zijn beide blond.

Ik heb Thailand nooit vervelend ervaren. Doe wat je thuis ook niet doet. De meeste mensen die drugs in hun koffer vinden hebben dat er toch echt zelf ingestopt. Je kan je spullen namelijk beschermen met een flightbag, een slotje, of evt laten sealen.

ok en naast de drugs, hoe zit het met de veiligheid qua vieze mannen/verkrachtingen/lokkers?

In Thailand krijgen mannen meer aandacht van ‘vrouwen’ dan de vrouwen van mannen.

Lokkers heeft ze zelf in de hand, mannen ook. Zolang ze zich niet helemaal klem zuipt of drugs gebruikt en ze weet wat ze doet is ze daar veiliger dan in NL.

Regelmatig kom ik wel vrouwelijke backpackers tegen in Thailand ,allen vertelden me, dat ze nog nooit in rare situaties terecht gekomen waren.
Natuurlijk moet je er wel opletten als je in goedkope guesthouses verblijft,dat je eerst je kamer even inspecteerd (piepgaatjes in de muur)
Ik zeg niet dat het af en toe gebeurd dat er vrouwelijke toeristen worden gemolesteerd,maar de meeste seksuele agressie ten aanzien van vrouwelijke buitenlanders zijn geïsoleerde gevallen.
Natuurlijk moet je wel opletten als je bevoorbeeld naar een dancing (discotheek)gaat,dat je zeker je drankje niet alleen achter laat als je even naar toilet gaat.
(beter je drankje opdrinken en nadien terug een nieuwe bestellen)

Ik zou me echt geen zorgen maken, zoals eerder gepost gewoon niet doen wat je thuis ook niet zou doen.

voor een goed uitzoende blondine van 18 jaar is thailand echt veiliger dan nederland en belgie, je gezonde verstand gebruiken en zoals eerder ook al gemeld geen extreme dingen doen (drugs, drank) blijf in thailand trouwens altijd weg bij drugs!!!

drugs welke stiekem in je koffer worden gestopt worden inderdaad door de eigenaar van de koffer er zelf stiekem in gestopt, mocht je hier echter angst voor hebben kan je op elke grote luchthaven je koffer laten sealen (in plastic folie laten wikkelen) zodat er zeker niets meer ingestopt kan worden

je zusje is hier alleen veiliger dan alleen in nederland/belgie echter heeft ze nergens de garantie dat er niet een of andere gek rond loopt dus wel op blijven letten

Ik zou me hierover in Nederland meer zorgen maken dan hier in Thailand. Don’t worry, Thailand is over het algemeen zeer veilig. Zoals de anderen ook al zeggen, moet ze gewoon haar gezonde verstand gebruiken…

Tja geweldig :wub::wub::wub: lol2:cheer:lol2

mannen zijn populair ja hello dark ling en dit is geen verspreking

@baco lol2lol2lol2lol2 dit hoor je in bepaalde gebieden van het land wel vaker dan in andere…