Momenteel loop ik stage in suriname, maar de laatste week wil ik graag naar belem gaan. Nu hoor ik erg wisselende verhalen over de veiligheid. Is het aan te raden om als vrouw alleen daar te vertoeven?
Heeft iemand tips voor goedkope en veilige hotels? Etc etc
Vanuit suriname is er weinig te vinden namelijk.
Lijkt mij toch erg leuk om heen te gaan.
gr Mayo
Wat is veilig?
Is Suriname echt veilig voor een meisje alleen? Hangt allemaal een beetje af van hoe je je gedraagt denk ik, niet? Als je bepaalde regels respecteert zal het allemaal wel meevallen. Wat betreft slaapgelegenheid kan je eens rondkijken op de Avenida Castilho França in Belém, dit is een waterfront boulevard dichtbij de rivier en de marktplaats, beetje centraal gelegen. Hier zijn verschillende hotelletjes en pousadas, let er wel op dat je eentje neemt die security heeft. Hou er ook rekening mee dat er sommige hotels zijn die je kamers verhuren voor één uur…als je begrijpt wat ik bedoel !!
Belém is natuurlijk niet een superveilige stad, of je nou een jongen of meisje bent. Maar als je je aan de standaardregels houdt valt het best mee.
Neem een hotel met kluis, daar bewaar je je tickets paspoort en geld. Neem alleen mee naar buiten wat je echt nodig hebt, maximaal 100 real (30 euro) en een kopie van je paspoort!
Draag geen sieraden, horloge of dure kleding, maar ga low profile.
Ga savonds na zonsondergang alleen met de taxi, (bus kan ook gevaarlijk zijn) en laat de chauffeur je echt voor de deur afzetten, of geef hem 2 real fooi zodat hij met je mee naar binnen gaat. Ga nooit naar de arme delen van welke stad dan ook in Brazilië! Laat de medewerkers van je hotel de no go areasop je plattegrond aankruisen (doe ik altijd) dan weet je dat je daar uit de buurt moet blijven. Vergeet niet dat een Braziliaans salaris echt heel weinig is, de gemiddelde Braziliaan verdiend 100 euro per maand, dit geldt zelfs voor de politie!
De meeste Brazilianen spreken alleen Portugees en verstaan vaak een beetje Spaans. Engels spreekt bijna niemand! Ook niet in het hotel en ook de politie niet!
Verder is Brazilië echt een geweldig land met vriendelijke mensen en een mooie cultuur.
Misschien heb je er iets aan,