Ik ben van plan om komende zomer een vriend van me te bezoeken in Belem, al lang van plan dus ik hoop dat het er deze keer echt van komt, maar nu vroeg ik me af of er van daaruit iets te doen is? een trip naar Ilha do maranho mischien? De amazone in, of naar Fortaleza? Natuurlijk zou ik ook graag naar Rio en Sao Paulo willen gaan, maar ik dat is redelijk ver… ik heb het er wel voor over om lang te reizen uiteraard maar ik weet nog niet hoe lang ik kan blijven,…
En is er in de stad zelf iets te doen? Ik ben een meisje van 20 en ik heb eigenlijk nog nooit zo ver gereisd, en ik lees verschillende dingen op internet, is het een gevaarlijke stad? ik ben niet zo bang uitgevallen en kan me goed aanpassen, maar ik wil graag een beetje weten wat ik kan verwachten,
hallo Sasja, Belem ken ik zelf niet maar Sao luis in Maranhao(deelstaat van Brazilie) is wel een hele leuke stad met een heel mooi centrum en ligt voor brazilianse begrippen niet te ver weg ongeveer 300 km wat met een goede busverbinding goed te doen is en vanuit Belem kan je idd mooie tochten maken over de amazone
Hoi,
Als je een andere stad wilt bezoeken, dan kun je de reistijd al wat inkorten door met de Tap te vliegen. Je vliegt dan Naar Belem, en terug ga je dan bijvoorbeeld via Rio.
Vanuit nelem is het goed om te doen om naar manaus te gaan, maar het is aan te raden om vroegtijdig bepaalde tickets te boeken ivm. de prijzen en beschikbaarheid.
Alles hangt natuurlijk af van de tijd die je hebt, en de tijd dat je wilt verblijven in Belem.
Als je wat concretere info hebt dan wil ik je graag wat meer tips en info verstrekken.
Ha ik heb eindelijk geboekt!! kan helaas maar 3 weken, kom aan op 21 Juli en vertrek weer vanuit Belem op 10 Augustus, is er misschien een site waarop ik kan vinden welke busverbindingen er allemaal zijn vanuit Belem? Manaus is met een boot te bezoeken, maar ook met een bus? En zijn steden als natal en fortaleza ook de moeite waard om te bezoeken, of zijn daar alleen maar strand toeristen? En waar kan ik bijvoorbeeld een tocht(je?) op de Amazone boeken?
En aan welke prijzen moet ik denken voor binnenlandse vluchten?
Ik ga nog even google-en en rondneuzen maar k dacht mischien kan iemand me hier nog helpen
Belem is zeker niet de allerveiligste stad van Brazilie, een beetje ruige havenstad.
De volgende opties zijn leuk en wel zeer veilig:
Ilha de Marajo
Ilha do Algodoal
Ilha do Mosquiero
Allemaal te bereiken vanuit het busstation in Belem. Let goed op je spullen op dit station!
Mocht je bij het busstation moeten overnachten, dan is Panorama Hotel een veilige keus.
Ilha de Marajo is een uur of drie met de boot, en dan nog een tijdje met de bus, afhankelijk waar je slaapt. Mooie stranden.
Ilha do Algodoal is een uur of drie met de bus en een half uurtje met de boot, niet alle hotels hebben 24 uur stroom, enige vervoermiddel is ezeltaxi. Ook weer mooie stranden.
Ilha do Mosquiero is de meest ontwikkelde van de drie, een uur met de bus, slapen in Hotel Farol.
Met de bus naar andere steden valt niet mee, je moet dan minimaal 12 uur in de bus zitten voordat je ergens bent. Je zou een Varig-airpass kunnen overwegen als je een paar plaatsen wilt bezoeken. Kijk ff naar de prijs en de voorwaarden.Fortaleza en Natal raad ik af: is alleen voor massa-toeristen.