Hallo daar,
Mijn vriendin en ik zijn rond oud en nieuw voor 5 dagen in Rio de Janeiro:vak02:. We verblijven in de buurt van het strand van Arpoador.
Weet iemand hoe het gesteld is met de veiligheid daar? Kan je daar 's avonds (rond 22:00u ofzo…) nog met z’n 2-en veilig door de straten slenteren?
Vanzelfsprekend waren we niet van plan om lekker op te vallen als toeristen en de donkere steegjes op te zoeken…
Ik heb al behoorlijk wat verhalen gelezen dat je 's avonds niet met z’n 2-en in Copacabana, en zeker rond het strand van Copacabana, op straat moet zijn. Heb ook gelezen dat dit in Ipanema wel gewoon goed te doen is… kan alleen over de veiligheid in Arpoador weinig vinden.
Khoop dat iemand me hier meer info over kan geven!
Tnx!
-Martijn-
Hi Martijn,
don’t worry, arpoador is een goede buurt! het is een kleine wijk (een paar straten) die tussen copa en ipanema inzit, voordeel is dat je zowel tevoet naar copa als naar ipanema beach kan en met oudejaar is dit een super locatie!
uiteraard moet je dezelfde voorzorgen in acht nemen als ik elke wijk in Rio, maar het is zeker niet zo dat je er 's avonds niet meer over straat kan.
wij verhuren verschillende vakantie appartementen in deze buurt en klanten zijn altijd super tevreden. Mocht je met oudejaar toch liever voor een hotel gaan, vraag dan zeker ook eens de tarieven op van hotel atlantis copacabana, zit ook in arpoador en uitstekende prijs-kwaliteit verhouding + super panoramisch uitzicht vanop dakterras!
Have fun in Rio, je zal er vast een overgetelijke oudejaar beleven
Zonnige groeten,
Petra
PS als je meer info wil over de appartementen die wij hier verhuren moet je me maar via het forum contacteren
Hoi Petra,
Bedankt voor je info!
We hebben al n hotel geboekt, Arpoador Inn…
Toevallig ook ervaring met Arpoador Inn of bekend met dit hotel?
Alvast bedankt voor je reactie!
Grt,
-Martijn-
Ik vind arpoador net zo onveilig als copacabana. Rond 22 uur lijkt me ok, maar na 24 uur zou ik een taxi/combi naar huis pakken.
@ saywhat
Super :biggrin:,… we waren ook nie van plan om veel later dan 22:00u nog door de straten van Rio te slenteren… behalve natuurlijk met oud & nieuw, maar ik neem aan dat er zich dan nog voldoende volk op straat bevindt :drool: !