Veilig uitgaan

Beste Lezers

Over 3,5 week gaan we voor een maand naar thailand, waar we erg veel zin in hebben. Onze reis staat nog niet vast , maar we denken eerst een paar dagen in Bangkok te blijven dan naar het noorden en afhankelijk van het weerbericht naar de Ko thao of naar ko chang.
Nu gaan onze dochters ook mee van 17 en 20 jaar, overdag hebben we over het geheel genomen dezelfde intresse, cultuur, natuur, lekker eten, van alles bekijken, in de avond lopen oze intresse uiteen. Mijn man en ik een lekker boek en voeten omhoog met een lekker drankje en zij houden zo nu en dan wel van een feestje of uitgaan.
Mijn vraag, is het in Thailand en op boven genomede eilanden veilig genoeg voor meiden om zelf met de taxi op pad te gaan? Ik realiseer mij dat dit van meerdere factoren afhankelijk is, maar over het algemeen blijven onze meiden redelijk bij de les en hoor ik graag wat van jullie ervaringen of tips wat wel en niet te doen.
Al vast bedankt !!!

Groeten Carla:zon02:

:chin:Thailand is zeker veilig om op stap tegaan zo lang je je maar een beetje gedraagd.:thailand::cambodia:

gewoon gezond verstand gebruiken

Ja hoor prima te doen, geen enkel probleem om ze uit te laten gaan (het zijn daar geen Oh oh cherso taferelen, maar gewoon normaal uitgaan).

moet je toch eens op de full moon komen kijken

de full moon party’s hebben inderdaad een vrij hoog oh oh cherse gehalte lol2
maar die zijn dan weer niet op de genoemde eilanden dus geen zorgen als die meiden zich normaal gedragen zullen ze een prima tijd beleven (en voor moeders een veilige tijd):dag:

Nu praten we hier over taxi’s op de eilanden, maar in de Thaise kranten dus met name in de Thaise taal staan nog wel eens van scam’s/aanrandingen door taxi chauffeurs in Bangkok op met name locals, laat ze gewoon alert blijven maar dat moeten we/ze in eigen land ook.

koh tao-koh phangan is maar 1 uur met de catamaran en ze hebben speciale FMP tripslol2

je brengt die dochters nog op een slecht idee, … maar zelfs al zouden ze dit doen, zolang ze zich normaal gedragen en niet dronken worden of zich met drugs inlaten zal er weinig aan de hand zijn, uiteraard moeten ze daar wel extra goed op hun waardevolle spulletjes letten

heb je gelijk in.
veel dingen die mensen op de FMP overkomt is heel vaak hun eigenschuld

wat de waardevolle spullen betreft beter helemaal niet meenemen naar de FMP.

maar serieus het uitgaan in thailand is niets onveiliger als in nederland

Beste allemaal

Bedankt voor de reacties !!!
Zoals ik lees is er niet veel verschil met Nederland en hoef ik niet de overbezorgde moeder te zijn op vakantie, ik blij de meiden blij.

Groeten Carla:chin:

dit klopt maar een telefoon en geld heb je altijd wel bij je en fotocamera waarschijnlijk ook, dus goed op dit letten net als (zoals baco al zegt) in nederland of waar dan ook in de wereld, naar mijn mening is uitgaan in thailand veiliger dan in nederland

Ben net terug van o.a. een weekje Koh Chang en zolang ze zich niet inlaten met drugs, heb ik niet het idee dat ze daar op het eiland ook maar iets kan overkomen.
Behalve natuurlijk goed dronken worden tijdens het stappen en lek geprikt worden door de muggen :smile:
En om eerlijk te zijn had ik zelfs het idee dat het op Koh Chang veel veiler stappen is dan in een gemiddelde Nederlandse stad.
Zo relaxed als alles er daar aan toe gaat.

Zeker als je apart op pad gaat is het handig bij aankomst een paar thaise prepaid simkaarten te kopen. Oud simlockvrij toestel meenemen of lokaal voor 25 euro een simpel telefoontje kopen.

Op Koh Tao kom je bijna geen thai tegen maar voornamelijk duikinstructeurs/instructices, die houden s’avonds ook wel van een feestje :). En je kan bijna alles lopend doen. Als je aan de zuid kant van Koh Chang zit is er niet veel te beleven. De noordwest kant heeft meer vertier.

:chin:Anders doe als moeder eens gek ga een avondje mee opstap heerlijk een keertje uit de bol gaan:cheer::cheer::cheer:

Lekker een avondje swingen, muziek luisteren is aan ons zeker besteed.
Dus als het aan ons ligt gaan we dat zeker doen. Maar als je rond de twintig bent, is een iets te uitbundige moeder en een iets minder ritme gevoelige pa leuk voor een avondje , maar niet voor meerdere herhalingen en dat begrijp ik wel.
Nog tips wat betreft uitgaan in Chiang mai ?

Groeten Carla:cheer:

Ja de tawan daeng dit is echt top live optredens, eten, een groot feest en concert als je daar binnen bent heb je ook in bangkok is echt top.

http://www.chiangmai-guideline.com/nightlife/

En ook leuk om naar toe te gaan in chiangmai is khum khantoke, dineren en een show in typische noordelijke stijl “Lanastyle” .

http://khantoke.com/en/index_en.html

Juist ja , hoe zit het met het Blackberry netwerk in Thailand? Gewoon geen problemen mee? Want mijn BB werkt in bepaalde landen niet…

Geen problemen met Blackberry in Thailand :slight_smile:

1 like