vanuit Laos thailand in..

Ik ga eind dit jaar naar laos. Ik begin in Thailand, ga de grens over, reis daar rond en dan weer terug thailand in. (zie onderstaand schema). Ik zit alleen even met laatste deel… Wie kan er even zijn licht over laten schijnen. Ik wil namelijk vanuit 4000 eilanden (dat zal pakse zijn), terug naar Thailand…

i
1 Amsterdam Bangkok
2 Bangkok
3 Bangkok
4 Bangkok Chiang Rai
5 Chiang Rai
6 Chiang Rai
7 Chiang Rai Chiang Kong (overnachting zodat ik de volgende dag met slowboat mee kan)
8 Chiang Kong Pak Beng
9 Pak Beng Luang Prabang
10 Luang Prabang
11 Luang Prabang
12 Luang Prabang
13 Luang Prabang Vang vieng
14 Vang Vieng
15 Vang Vieng
16 Vang Vieng Vientiane
17 Vientiane
18 Vientiane Pakse
19 Pakse
20 Pakse 4000 eilanden
21 4000 eilanden
22 4000 eilanden
23 4000 eilanden naar BKK
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33 amsterdam bangkok’

Vanuit 4000 eilanden terug naar Pakse en dan…

Kan ik of naar Khao Sok toe (vliegen naar BKK of met nachttrein naar BKK), daar tour doen 3 dagen , 2 nachten en dan door naar lekker eiland (koh Chang en/of Koh Payam) en dan afsluiten in BKK (heb daarvoor 9 dagen over zeg maar. Ik vlieg terug naar AMS om 12.50 dus die dag is niet meer te gebruiken verder.

Is dit te doen ? Of is er een handigere manier om naar Thailand terug te reizen, knao sok en fijn eiland ?

ruimschoots bekeken, maar niemand enig idee ? Toch bijzonder op een forum zo specifiek voor dit land :frowning:

Ik zoek alleen tips voor reizen vanuit laos (Pakse) naar Thailand en of het dan slim is om eerst khao sok te doen en daarna naar lekker eiland…

Khao Sok is zuid Thailand, ik zou niet Bangkok-Khao Sok-Koh Chang doen. Heb je gekeken of het mogelijk is naar Krabi, Surat of Phuket te vliegen, zit je veel dichter bij Khao Sok.

ik kan vanaf Udon naar surathani vliegen (via bangkok, onvermijdelijk), dat is ongeveer 4 uur… Als ik dan vroege vlucht kan pakken dan kan ik zelfde dag nog door naar khao sok… daar 2 dagen 1 nacht doen of 3 dagen 2 nachten… dat is nog even een ?. En vanaf daar naar eiland. Ik zou erg graag naar koh phayam willen maar als dat niet te doen is…

moet even zien wat haalbaar is qua tijd… Ik moet vanuit pakse komen natuurlijk…

Hou ook rekening met het vervolgtraject, vanaf Surat thani naar Khao Sok is het ook nog ruim een uur rijden met een taxi.

ja precies… En het traject don det pakse is ook iets van 3 uur… dan nog van pakse naar Udon en dan nog vliegen… allemaal op 1 dag… en dan nog door… zal denk ik niet gaan… Ik merk dat laos het verhaal het er niet makkelijker op maakt…

Ik zit ook met overstay in Thailand… ik ben er anders te lang. (meer als 30 dagen), nu kan ik dat makkelijker oplossen dan een logische route vanuit laos ha ha.