Vancouver of Calcary??

Vanaf eind augustus wil ik een half jaar op uitwisseling naar Canada aan een kunstacademie (grafisch ontwerp)… Nu kan ik naar Calgary (Alberta college of art) of Vancouver (Emily Carr Academy).

Welke stad is leuker/interessanter voor een 21-jarige creatieve student die wel van een beetje cultuur houd?

Hoi,

Ik zou zeker kiezen voor Vancouver, alhoewel Calgary ook wel ok is…maar het is er koud in de winter en het sneeuwt veel. Het is een bruisende stad met veel mogelijkheden zowel voor het uitgaansleven, restaurants en outdoor activiteiten. Vancouver is prachtig gelegen en ligt recht aan de Stille Oceaan en is omringd door bergen, dus ideaal om even tot rust te komen in de ongerepte natuur die binnen de 15-30 minuten te bereiken is vanuit de stad.

Het klimaat is hier vrij zacht en goed te vergelijken met het weer in West Europa. In augustus - september - oktober kan het nog vrij aangenaam zijn met heel wat zon en aangename temperaturen…er zullen natuurlijk ook wel natte en koudere dagen zijn. De winter is vrij nat, maar er zijn ook heel wat zonnige en vrij aangename dagen. Sneeuwen doet het niet echt veel hier, maar een paar goede sneeuwbuien per winter zijn zeker wel mogelijk en het blijft meestal een week of 2 liggen. De locale bergen liggen meestal vol met sneeuw van eind november tot begin april en daar kan je dan ook gaan skien/snowboarden.

Dus als ik zou moeten kiezen dan zou het Vancouver zijn, maar ik ben wel wat bevooroordeeld door Vancouver omdat ik er woon. Maar ik heb toch al wel regelmatig gehoord dat Vancouver een prachtige stad is met heel veel mogelijkheden.

Veel succes met de beslissing,
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

Hoi!

Ik ben er persoonlijk nog niet geweest, maar ik vertrek over 1 maand voor een jaartje naar Vancouver. Ik heb er daarom veel over gelezen. Het klimaat is in Vancouver ietsje beter, al regent het er meer. Het is er prachtig. Kijk anders even op onze website www.canadabc.nl . Daar heb ik een beschrijving van een groot aantal steden en ook zijn er massa’s links in opgenomen.

Veel succes met je keuze!

Leuke website met heel wat goede informatie. Ik zou het wel fijn gevonden hebben als je mij toestemming had gevraagd om mijn foto’s te gebruiken op je website. Ik zou het op prijs stellen dat mijn naam op mijn foto’s zou blijven staan.

Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile: