Van Winter naar Zomeruur overschakelen !

Verleden nacht hebben we de klok gewoontegetrouw weer een uurtje voorwaarts gezet: 2 uur werd 3 uur.

Elk jaar schakelen we eind maart weer over van het winter- naar het zomeruur. Zogenaamd om langer van het zonlicht te genieten en energie te besparen.

Welke gevolgen heeft het zomeruur voor u?

Nog maar 1 uur tijdverschil met mn familie en vrienden in Nederland ipv 2 uur tijdverschil! Scheelt weer als ik s ochtends om 9.00uur Keniaanse tijd een whatsappje stuur naar 1 van hen. En andersom als ik 's avonds laat nog berichtjes uit Nederland krijg :wink:

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Ik sliep iets langer, voor de rest maakt het me niet zoveel uit. :smiley:

Nou als ik wil chatten naar mijn virtuele vriendin in de Fillipijnen moet ik een uur langer wachten.
Gewoonlijk is daar een tijdsverschil van 7 uur maar na het verzetten van het uur,kan ik pas om 00:00am =6:00am plaatselijke tijd chatten,omdat ze pas om die tijd opstaat.
Ook mijn hondje is aan zijn uur gezet wanneer ze haar eten krijgt.(ook weeral een aanpassing)
Eerlijk gezegd mogen ze van mij die zomerklok afschaffen !

Gewoon afschaffen, het dient geen enkel nut, en is alleen maar lastig.

Helemaal mee eens!

Ik zeg ook afschaffen

Pfoe, ik heb het er wel zwaar mee hoor. Beetje in de war haha, slecht slapen erdoor. Dus ben het ook eens met afschaffen.
Ik vroeg me af waarom het überhaupt bestond en volgens mijn vriend was het om mensen zo productief mogelijk te laten werken ( 's ochtends eerder licht, dus wakker en klaar om aan de slag te gaan en 's avonds later donker om zo lang mogelijk door te werken). Zit wat in…

En:

“Door in de zomer langer gebruik te maken van het zonlicht, zou er er energie bespaard worden.”

Dus Engelsen zijn lui…

Weet je dat ik ooit een collega had die er al op dinsdag achter kwam dat de klok op zondag verzet was?
Dat jaar viel de verzetting op eerste paasdag. Hij woonde alleen, was niet zo van televisie kijken enzo en kwam dus gewoon op dinsdag om 10 uur ipv 9 uur op het werk :slight_smile:

Zomertijd is de beste uitvinding ooit! Vind het wel lekker dat het 's avonds wat langer licht is en het is tevens veiliger voor het verkeer tijdens de spits.