Tijdverschil in oktober?

Hallo allen,

Volgende maand (9 oktober) gaan wij een weekje de zon opzoeken in Egypte.
Bij het zoeken naar de actuele tijdverschillen lees ik wisselende berichten; sommigen stellen dat er geen tijdverschil is, anderen zeggen dat Egypte dit jaar de zomertijd heeft heringevoerd… Kortom, ik weet het niet :slight_smile:
Ben hier vooral benieuwd naar vanwege de tijden van zonsopkomst en ondergang omdat ik me meen te herinneren dat het 's middags zo vroeg donker wordt.

Wie weet hoe dat zit?

Dank en groeten, Cetje

De klok wordt deze week een uur terug gezet in Egypte, dus de komende weken is de tijd in Egypte en Nederland hetzelfde. Wanneer in Nederland de wintertijd ingaat, is er wel weer een uur tijdsverschil (het is dan een uur later in Egypte).

Dank voor je toelichting!
Als ik kijk op sites met tijden voor zons op en ondergang zie ik dit verschil nog niet terug, die geven niet ergens een sprong van een uur zeg maar.
Heb je toevallig ook enig idee hoe laat de zon medio oktober ondergaat? :slight_smile:

Blijkbaar gaat de zon elke week 10 min eerder onder, dus voor die laatste dagen in oktober die nog niet op de site staan moet je zelf even rekenen :wink: Rond half 6 dus.

(Maar het wordt ook vroeg licht, dus als je op tijd opstaat kan je lang genoeg in de zon liggen.)

Ha Jenny,

Had al een vergelijkbare site gevonden, maar daar zat dat uur verschil niet in. Dus wist ik niet of die op zomertijd of wintertijd stond :wink:
Dank je wel in elk geval!
Ben gelukkig een ochtendmens en dol op het ochtendzonnetje, dus dat gaat vast goedkomen :slight_smile:

Groetjes