Van Windhoek naar Swakopmund (Namibie)

Hallo,

Kan iemand mij zeggen hoelang het duurt om van Windhoek naar Swakopmund te komen?
Welke mogelijkheden zijn er allemaal? En wat zijn de kosten hiervan?

BVD,

Hoi Sjaak,

Ik heb dit in februari dit jaar gedaan met een shuttle busje. Kon ik regelen in een hostel daar (Cardboard backpackers). Ik weet niet meer wat het kostte, ik dacht omgerekend 25 euro voor 2 personen en we deden er ongeveer 4,5 uur over.

1 like

Windhoek-Swakupmund is een asfaltweg, ongeveer 4 uur als je in 1x door kunt rijden. Op dit moment wordt er aan de weg gewerkt tussen Windhoek en Swakupmund, waardoor het wat korter of langer kan duren…

bedankt, maar de vraag is niet meer relevant.
Ik kom nu van het zuiden (cape town) naar Swakopmund.

He die Sjaak, je zit in Namibie!
Ben gelijk weer jaloers.
Ben er 2 x geweest.
Kijk anders even op onze site: www.bjusterbaarlik.nl voor onze 2 reisverslagen met de 2 verschillende routes, foto’s en lijst met tips op alf. volgorde.
Ben je al in Etosha geweest?

nee ik zit er nog niet, met nu bedoel ik simpelweg dat ik het heb geregeld.
Ethosia gaan we uiteraard naartoe nog niet eerder geweest.
Ethosia en de delta zijn voor mij DE reden om hier naartoe te gaan.

Bedankt voor je reactie.

Namibie staat van al onze reizen nog steeds met stip op nr 1.
Het is gewoon het land met zoveel diversiteit aan vogels, zoogdieren, reptielen (ook zeer giftige), landschappen, uitgestrektheid, mensen etc. En niet te vergeten de onmeteliijke stilte… niet in woorden uit te drukken. Ben benieuwd naar je ervaringen. Laat je ons even weten hoe het was? Het wordt in ieder geval een fantastische tijd!

Vanuit Kaapstad vond ik Cederberg, 2, 3 uurtjes ten noorden van Kaapstad ook heel mooi (wandelen in rotslandschap) en een goede stopover richting de grens.

En Fish River Canyon in het zuiden van Namibië slaan veel mensen over, maar ik vind het erg mooi. Na de Grand Canyon de grootste Canyon ter wereld, en je zit er (praktisch) in je eentje! Uniek.

Veel plezier!

http://www.nomadtours.co.za/ncv_cape_town_to_victoria_falls_2012.html

Deze ga ik doen :slight_smile:

Ziet er goed uit!
Welke datum (ik begrijp dat je in 2012 gaat)?

Ligt aan je budget he. Je kan ook vliegen :slight_smile: