NOC klasse heeft alleen te maken met skilled/trade worker visa oftewel voltallige werkvergunningen.
Heeft iemand de link naar de iec site? Als het even kan de Nederlandse? Kan ook de site zoals hij voorafgaande jaren was niet vinden maar zou wel behoorlijk pissed zijn als ze nu ineens die regel weer verander hebben omdat ik zeker weet dat die vorig jaar bij openen pas veranderd was en ik toen wel een joboffer had en nu niet meer.
Dat is nieuw dan… sowieso hadden we de voorgaande jaren een hele andere site maar dat van de NOC is ook nieuw (alhoewel je daar al heel snel aan komt als je mbo/hbo/universiteit hebt gedaan) en ik gok dan dat die 12 maanden regel ook niet meer geldt…
Heeft iemand enig idee of je met een YP ook bij andere werkgevers kan werken of alleen voor de baan die je aangeboden is? Stel dat je een extra bijbaantje wilt of dat je wordt ontslagen. Wat dan? Ook blijft iedereen maar zeggen dat ik naar het consulaat in Vancouver moet om proberen mijn work permit te verlengen? Iemand enig idee?
Helaas kan dat niet. Zodra je ontslagen wordt betekent dat ook einde van je werkvisum. Je mag ook geen ander baantje. Dit is puur en alleen voor je aangeboden baan. Ik heb via een advocaat geprobeerd mijn working holiday te verlengen maar hij zei dat het helaas geen optie is.
Er is wel een pilot geopend voor mensen die de common law binnen Nederland aanvragen. Je kan dan idd een open work permit aanvragen. Die pilot is in december geopend.
Ik ken iemand hier die haar vriendin van Mexico heeft gesponderd. Zonder common law of partnership. Maar dan wel alle financiele verantwoording heeft moeten opnemen. Is dat geen optie voor je?
Naja wil ik eigenlijk nog steeds wel een link als het kan :')
Vriend en ik hebben al een jaar samengewoond voor ik terug ging naar Nederland dus ik zou zo Canada in kunnen gaan en alsnog de inland procedure gelijk kunnen starten…
Is het dit jaar wel iemand gelukt om een YP aan te vragen na een WHP?
Ik vertrek binnenkort zelf onder een WHP naar Canada om met mijn (canadese) vriendin samen te gaan wonen. Ik zit nu een beetje de opties uit te zoeken en denk dat na mijn WHP een YP het makkelijkste is. Na de YP zou een express entry of een sponsorship dan mogelijk zijn.
Ik ben op 2 april 2014 met een whp in Canada aangekomen en ben toen ook meteen samen gaan wonen met m’n vriend. M’n plan was om daarna ook een YP aan te vragen maar door de nieuwe eisen, kon m’n werkgever me helaas niet verder helpen. Op 1 april 2015 heb ik m’n common law visum aangevraagd aangezien we op dat moment een jaar samen woonden. In december 2014 is CIC een pilot gestart en geven ze nu een werkvisum af voor mensen die de common law visum hebben aangevraagd binnen Canada. Het duurt ongeveer 4 maanden om je werkvisum te krijgen. Aangezien ik het op 1 april 2015 heb aangevraagd, de dag dat we een jaar samen wonen maar ook de dag dat m’n whp afliep, kwam ik in de implied status terecht en mag je dus wel blijven werken totdat je je volgende visum binnen hebt. Ik heb m’n werkvisum inmiddels binnen en is nu geldig voor 2 jaar. Hopelijk heb ik m’n PR in 2 jaar, anders verlengen ze de werkvisum. Hopelijk klink ik niet te ingewikkeld. Succes