Tijdens onze reis door Zuid-Amerika moeten we (redelijk snel, dus liever niet met de plaatselijke buurtbus :P) van Valparaiso naar Santiago de Chile komen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is de handigste manier en wat kost dat? Hier werd ons verteld dat we op ongeveer 200 euro moeten rekenen voor 2 pers. Is dat reeel?
Bedankt!
Volgens mij is het maar een paar uurtjes bussen en is er ook wel een expressbus o.i.d. Het kost in ieder geval geen $200.
Ik weet niet welke onnozel dat jullie heeft wijs gemaakt. Als we het over Valparaíso in Chile hebben naar Santiago de Chile. Dan is dit zo’n één uur en driekwartier. Kosten zijn 4000 pesos (5 euro) voor een enkeltje. Je kunt ook een retourtje kopen. Dan is je terugreis veel goedkoper. Je koopt dan ida y vuelta. De terugreis is een open ticket. Je hoeft dus nog niet te zeggen wanneer je teruggaat. Pas als je teruggaat moet je wel even je stoel reserven.
De bussen van turbus gaan ongeveer 2x per uur.
Ik weet verder niet wat jullie plannen zijn. Maar meestal waren de tickets vanuit Santiago richting het zuiden goedkoper dan vanuit Valparaíso richting het zuiden. www.turbus.cl Goede site, hier vind je alle prijzen met bestemmingen. Turbus is de beste busmaatschappij en niet duurder dan andere.
Veel plezier!
Kijk daar heb ik wat aan! Super bedankt voor de info!