Hallo,
Ik speel met de gedachte om in de vroege zomer een vlucht te pakken naar Valancia, om daar na een paar dagen een auto te huren, en deze na een paar weken weer in te leveren in Bilbao, om van daar weer terug te vliegen.
Beide steden zou ik namelijk heel graag willen bezoeken en fotograferen (met name vanwege de architectuur van Palacio des Artes en het Guggenheim). Het lijkt me wel een mooi avontuur om het land diagonaal over te steken, mits er genoeg interessants te zien valt.
Na 2 avondjes internetten lijkt dat zeker het geval, maar ik zou graag nog meer tips willen. Het is zo zonde als je ergens min of meer in de buurt was, mar het mist omdat je er niet vanaf wist.
Tot dusver heb ik gevonden:
•Valencia
•Teruel (in het zuidelijke puntje van Aragon): een oud stadje met mooie mudejar stijl (verweven Christelijke en Moslim kunststijlen) gebouwen.
•Rambla de barrachina vlak onder Teruel (Grand Canyon/Monument valley achtig landschap) lijkt me echt te gek. Dit soort spectaculaire landschappen is waar ik echt naar op zoek ben.
•Albarracin mooi monumentaal stadje hemelsbreed iets verder op (maar wel door de bergen).
optie 1 (lange route):
• Segovia (oude stad met aquaduct) en daarna…
• Las Médulas (bijzonder landschap gevormd door de resten van een oude goudmijn exploitatie in het tijdperk van de Romeinen, bij de stad Ponferrada)
optie 2 (korte route):
•Burgos (vanwege de kathedraal)
vervolgens…
•Lago Enol en Picos de Europa (Nationaal park)
•de kust tussen Ribadesella en Llanes (of zijn andere stukken mooier? Tips?)
•en dan de kust volgen naar naar Bilbao
Mijn vragen…
Wie heeft er veel gezien van de streken Valencia, (zuid-)Aragon, Castilië, (eventueel) Leon, de kust van de Golf van Biskaje… Asturië, en Cantabrië en (West-)Baskenland, en heeft tips van plekken die ik niet mag missen?
Ik ben (als fotograaf) vooral geïnteresseerd in spectaculaire landschappen (uitzichten, vreemde door erosie gevormde rotsformaties, mooie bloemen velden etc.), schilderachtige of mooi gelegen dorpjes, bijzondere bouwwerken (ook modern), etc…
Ik ben benieuwd.
Bedankt alvast!