Van toeristen visa naar werk visa

Beste allen,

Ik weet dat veel soortgelijke vragen zijn gesteld en er veel informatie beschikbaar is op het internet. Maar iedere situatie is uniek en zo zou ik ook graag inzicht vragen omtrent die van mij. Ik ben dit jaar begonnen aan mijn master, maar dit is niet wat ik er van had verwacht. Ik zou volgend jaar graag met een andere master beginnen en dit jaar benutten om als Engels leraar in Japan te werken (een kans die zich na m’n master niet meer zal voordoen i.v.m. aansluitende baan etc.)

Mijn situatie is als volgt:

  • Zojuist afgestudeerd voor Bachelor of Science in Psychology
  • Spreek Engels op native niveau (Toefl score: 108)
  • Half jaar in de V.S. gestudeerd (dus niet de 12 jaar Engelstalig onderwijs die ik soms als vereiste voor non-native sprekers tegenkom, klopt dit?)
  • Blank (dit schijnt een verschil te kunnen maken voor sommige werkgevers)
  • Weinig werkervaring, wel bijles gegeven aan jonge kinderen tijdens mijn studie
  • Vriendin die in Japan woont in Kanagawa nabij de grens van Tokyo en onderdak kan bieden (trouwen is nog geen optie)

Gegeven mijn situatie, hoe groot is het risico dat ik binnen mijn 3 maanden verblijf op mijn toeristen visa geen baan (als Engels leraar) kan vinden die mij een werk visa zullen geven? Zijn er mensen die met minder aan een werk visa zijn gekomen terwijl ze in het land waren? Alvast bedankt!

Hi Ridley, weet je inmiddels al meer?