wonen/studeren/leven in japan

hallo iedereen!

ik ben vanplan in 2013 naar japan te verhuizen en daar te leven/wonen/werken en studeren.
heb ondertussen al een school gevonden waar ik japans kan studeren maar weet iemand hoe het zit met werk? heb geen diploma ofzo, wat doen ze daar zo al van werk?
en weet iemand hoe het zit met de visum? ik ben al lang aant plannen voor mijn visum aan te vragen en het zal via deze site gaan http://visumcentrale.be/ iemand ervaring hiermee?
zijn er ook visums voor 1 jaar of 3 jaar ofzo? en voor te studeren/werken moet ik daar ook een visum voor hebben?

woonplaats heb ik al gevonden voor de eerste zoveel maanden. (bij mijn beste vriend die japanner is)

heeft iemand nog praktische tips voor mij?

alvast bedankt!

Hallo,

Ik ben geen expert op dit gebied, maar volgens mij gaan visumaanvragen via de ambassade. Je hebt inderdaad een visum nodig om langer dan 3 maanden te verblijven. Wat ik weet is dat er een sponsor nodig is, meestal een bedrijf of universiteit die garant staat voor je verblijf en visum.

Met een studentenvisum mag je geloof ik 28 uur per week werken. Als je Japans nog beperkt is, zul je waarschijnlijk alleen in een westerse bar of iets dergelijks kunnen werken.

Op Japan-guide forum kun je ook veel informatie vinden: japan-guide.com forum - Questions - Living

Ik heb die site eens bekeken en had al snel door dat het puur geldklopperij is. Een vb. Om als toerist naar de VS te reizen ben je verplicht om online Esta aanvraag te doen. Via de officiële site van de overheid kost dit ong $10.
Via visumcentrale.be kan je ook een Esta aanvraag doen, men rekent hiervoor 45 euro aan.
Is voor mij pure oplichterij zulke site’s