van thailand naar laos

Hallo allemaal!
Ik hoop dat iemand mij tips kan geven over het volgende:
Rond 22 april wil ik graag naar laos. Tot die tijd ben ik in chiang rai. Een visum krijg je bij de grens maar voor hoeveel dagen is deze geldig en heb je daar nog andere reisdocumenten voor nodig dan je paspoort en wat pasfotos? Wat is de beste manier om er te komen als ik niet op een boot van 2 dagen wil zitten? Zijn er by the way mensen die rond deze tijd hetzelfde van plan zijn?

Help!!

De boot van Thailand naar Laos is maar een klein stukje, daar doe je nog geen half uur over. Jij bent wss in de war met de slowboat van de grensplaats Huay Xai naar Luang Prabang. Behalve de slowboat kun je echter ook met de speedboat, deze doet er een dag over. Ikzelf heb echter niet de Mekong gevolgd, maar ben naar Luang Nam Tha in het noorden gereisd en toen via een omweg naar Luang Prabang. Een aardige omweg, maar wel erg mooi!

Je visum kun je idd aan de grens krijgen, maar ook in Chieng Rai regelen. Wat het tegenwoordig precies kost weet ik echter niet…

oke super bedankt voor je reactie. Een half uur is inderdaad goed te doen. Denk dat ik dan voor die route ga! Neem zo een kijkje op je foto’s :wink:

1.vanaf C Rai-oude lokale busstation in de stad, gaan 2/3 bussen (ouwe lijken) per uut naar dat dorpje Chaing Kong-ik meen dat er zelfs ‘‘to Laos’’ op de borden staat. dat duurt rond de 2-2,5 uur.
2.er ligt een rivier tussen, de Mekong, en daar moet je zolang die brug er nog niet is dus per pontje over. Thaild uit=Thaise kant, laos in, met visum (visum geldt 1 maand, kost oficieel nu 37 US$-maar veel meer in THB) aan Lao kant te koop. dat is NIET al in CRai te ‘‘regelen’’-omdat laos daar GEEN consul heeft.
3.LEES enkele andere posten iets lager-omdat het water momenteel zeer laag staat is het maar de vraag of de boten echt gaan/kunnen. en hou rekening met bedotterij aangaande.
ook dit is weer info die in die overbekende praktiese reisgiods staat-en die heb je ook nogal nodig als je daar bent.