Van Semuc Champey naar Rio Dulce

Ik vroeg mij af of er chicken bussen rijden tussen Semuc Champey (of Lanquin) naar Rio Dulce. We kunnen namelijk wel een pakket boeken vanuit Antiqua (die gaat naar Semuc en daarna naar Rio Dulce) maar ik zou graag willen weten of je het ook zelf gemakkelijk kunt regelen. Iemand ervaring mee?

Gr. Lisette

Hoi Lisette,

Een directe chickenbus van Lanquin naar Rio Dulce lijkt me onwaarschijnlijk. Maar een shuttlebus zullen de hostels in Lanquin vast wel voor je kunnen regelen.

Groetjes,
Inge
www.tochgedaan.nl

Enne, een blog over de chickenbus versus de shuttlebus vind je hier http://tochgedaan.nl/2011/10/26/chickenbus/

Bedankt voor je reactie! Dan rijden we gewoon die kant op en zien we wel in Lanquin.

Gr. Lisette

Direct gaat niet werken, maar er zijn inderdaad een paar bussen of ander lokaal vervoer (Pickups) die een gedeelte van die route rijden. Dat houdt alleen wel in dat je een paar keer moet overstappen om uiteindelijk in Rio Dulce aan te komen.

Ik had gekeken naar de andere kant op, en dat was mogelijk, dus zal het andersom ook wel werken. Maar vraag het voor de zekerheid daar ook even na. Niet alle wegen zijn verhard.

Ik heb dit traject enkele jaren geleden gedaan. Er was toen geen directe verbinding en het zou mij verbazen moest dit nu wel bestaan…

het heeft me toen twee dagen gekost om er te geraken, en het was een heel avontuurlijke tocht, met o.a. een buschauffeur die ons midden in de nacht uit de bus gooide omdat we weigerden 5 maal zoveel te betalen als de locals (gelukkig vonden we een half uur later al een lift).

Rio Dulce zelf was een tegenvaller, maar de boottocht naar Livingstone is de moeite!