Op 14 maart moeten we van Phuket (Karon Beach) naar Ao Nang reizen (twee personen met twee koffers). Hoe kunnen we dit het beste aanpakken. Ik zie meerdere mogelijkheden, van lokale bus (dat zie ik niet zo zitten met de koffers), tot privé-transfers van meer dan 150 euro (dat kan ter plaatse vast vele malen goedkoper). Wat raden jullie aan? Over de weg (en hoe) of over het water (en hoe)? Ik vind comfort iets belangrijker dan de kosten.
Als je van comfort houd, zou ik inderdaad voor een prive-taxi of prive-minibus gaan. Ik heb de route een aantal jaren terug omgekeerd gedaan, van Ao Nang naar Patong, met een prive-minibus, de rit duurde ongeveer 2,5/3 uur. Ik ben alleen vergeten wat ik er voor betaald heb.
Ik zou het gewoon in Phuket zelf regelen, er zijn vele reisburo’s/taxichauffeurs, kijk wie het goedkoopst is en er valt altijd mee te onderhandelen. En die 150,- euro is echt een belachlijk hoge prijs!
Ik heb nu dit gevonden. Iemand bekend mee? Kan op Tripadvisor geen recensies vinden, dus ik twijfel… Het lijkt een redelijke prijs, inclusief transfer van hotel naar haven.
er is ook mogelijkheid met de ferry" Oa Nang Prinses " voor timming google maar niet betrouwbaar en vaaroute kontroleren heb het 2X gedaan maar van Ao Nang naar Phuket
Bedankt Ashoka, die ferry is van het bureau waar ik al contact mee heb gehad, van de website in mijn vorige post. Ik heb inmiddels met ze geregeld dat ze ons op komen halen bij ons hotel en dat we bij de ferry pas betalen, kan niets mis mee gaan dus (in financieel opzicht). Ik vind het wel prettig als ik daar gewoon lekker van m’n vakantie kan genieten en niets meer hoef te regelen Nog 2,5 week… Aftellen!
ben gelukkig voor jou , Ao nang is heel mooi en zeker excursies doen met de boat (Barracuda agency ) die zijn ok maar ook binnen land is de moeite 2keer geweest zelf samen met mijn klein dochter van 3 j we sliepen in heel basic hut bij Nui Nui ik zelf aan voorbereiden voor okt / nov maar deze keer BKK richting Noord en terug via Laos
Succes