Van Phnom Penh richting Pleiku Vietnam in

Ik ben op zoek naar ervaringen van reizigers die vanuit Phnom Penh naar Pleiku in Vietnam gereisd zijn. Hier en daar wat zitten zoeken en speuren, maar eigenlijk zou de reis wellicht als volgt kunnen:

• Vanuit Phnom Penh omhoog Cambodja in (via de Mekong?) naar Kracheh
  • Vanuit Kracheh weer nar Stoeng Treng
  • Vanuit Stoeng Treng naar Pleika (Vietnam) en
  • Vanuit Pleiku naar Buon me Thuot.

Iemand ervaring met deze route qua vervoer, tijdsduur en things-to-do? Of wellicht andere opties/routes?

Hallo,

De enige route die ik ken van Phom Phenh is met de boot naar Chau Doc en vanaf daar kun je de bus nemen naar Saigon. Of met de bus van Phom Phenh naar Saigon.

verstandiger is het om eerst gewoon te kijken welke grensposten er eigenlijk open zijn voor die vreemde barang-barang. Op de site www.talesofasia.com vind je ze allemaal. op www.canbypublications.com vind je alle Camb. busdiensten. of wil je gaan lopen? Maar tenzij er recent wat veranderd is, denk ik dat Moira gelijk heeft.
heb dat Moira nu al 3 keer deze sites vernoemd-maar ze houdt daar blijkbaar niet zo van.
OP de FAQ van Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet S-E-Asia mainland, dan Vnam-vind je een dergelijk door de erg aardige mw. Hongha bijgehouden overzicht voor VNam. Wel tot einde doorlezen-de start is erg oud

Hallo,

Ik heb deze route genomen begin 2009 dus zoveel is er niet veranderd. Ik zet eigenlijk bijna nooit verwijzingen vind dat ook niet nodig. Ik heb zelf de route genomen van Chau Doc naar Phom Phenh een zeer mooi boottocht die zo’n 6 uur duurt. Ik heb pas geleden er nog op iemand zijn weblog over gelezen dus die grenzen zijn nog gewoon open.
Busroutes ken ik niet heb ik geen ervaring mee ik weet alleen dat er bussen gaan.