Mijn naam is Tony, 27 jaar, en ik ben van plan om jan/feb 2012 een reis van 6 weken te maken startende in Panama City om vervolgens mijn reis te eindigen in Guatemala. Onderweg wil ik de hoogtepunten van Panama, Costa Rica, Niquragua, Honduras en Guatemala mee pakken.
Omdat ik tevens duik en op een paar woorden na geen Spaans spreek zit ik er over na te denken om een week intern Spaanse les te volgen en dit te combineren met het behalen van mijn advanced duikbrevet. Ik wil er verder geen duikvakantie van maken maar het leek me leuk om 2 vliegen in een klap mee te pakken.
Ik ben avontuurlijk ingesteld, wil veel van het land zelf en de bevolking zien, drink 'savonds graag een drankje in de bar, houd van lekker eten, slaap het liefst in gezellige hostels omdat je daar sneller andere reizigers leert kennen, het idee is dan ook om te gaan backpacken. Ik heb absoluut geen strak reisschema omdat ik hier makkelijk van af wil kunnen wijken.
Afgelopen februari heb ik samen met een vriendin een maand rondgereisd door China. Dit is mij uitermate goed bevallen maar Latijns-Amerika trekt mij toch meer. (maand op Curacao geweest) Aangezien ik deze keer alleen ga en met z’n 2en naar mijn mening gezelliger is vraag ik mij af of er nog meer mensen zijn die soortgelijke plannen hebben?
Ga je ook die kant op en het lijkt je leuk om wat dingen te combineren, laat eens wat van je horen…
Hey Tony,
Zag je bericht die mij wel aansprak. Je hebt het bericht een poosje geleden al geplaatst zag ik en vraag me af of je nog steeds dezelfde plannen hebt?
Ik vertrek eind september richting Peru en ben van plan in Januari ook via Panama naar Guatamala te reizen. Daarnaast wil ik erg graag duiken in Costa Rica of Belize. Eind februari vlieg ik weer terug naar Nl.
Misschien lijkt het je leuk om nog es wat meer info uit te wisselen?
Dan hoop ik van je te horen! Groetjes Marlinde
Hi Toni! ik heb eigenlijk nagenoeg hetzelfde plan!
Zelfde tijd ongeveer (nog geen ticket geboekt).
Ik ben vrouw, 27 jaar, werk al 2,5 jaar en heb afgelopen april dezelfde reis moeten cancelen ivm knie-ongeluk.
Ik heb ook mijn padi-open water, wil niet perse cursus volgen (omdat het relatief een grote hap tijd kost weer van de 6 weken die ik dan al maar heb), maar wel een aantal duiken maken!
Ik mis alleen nog een beetje belize in je schema?
Ik ben ook niet zo’n strakke planner en wil een berg zien! Ik spreek overigens wel vloeiend spaans, maar vind het als vrouw alleen reizen toch niet zo’n aantrekkelijk plan…
Wie weet kunnen we samen iets op poten zetten? heb jij je ticket al gekocht?
groetjes floor
Ik heb je afgelopen weekend een reactie gestuurd op je berichtje maar ik heb
nog niets van je gehoord dus ik vraag me af of je mijn berichtje (pm) wel hebt
ontvangen?
@ Floor: Leuk dat je reageert op mijn berichtje. Ik heb tot op heden nog geen tickets geboekt. Ben van plan dit na de zomer te gaan doen omdat ik nog twijfel via welk land ik terug vlieg! In eerste instantie zou ik 6 weken gaan maar ik heb de kans om nu 8 weken te gaan dus ik denk dat ik die kans dan zeker moet aangrijpen. Daar komt dan ook gelijk Belize om de hoek kijken. Ik had deze eerst even links laten liggen ivm de tijd. Cay Caulker schijnt erg mooi duiken te zijn idd hoewel de prijzen wel rond de 100 dollar per duik liggen heb ik gehoord. (vriendin van me heeft de zelfde reis afgelopen jaar in 3 maanden gemaakt!)
Je advanced brevet is geloof ik maar drie dagen incl examen. Deze is korter dan je open water! Ik zat eraan te denken om dit te gaan doen in Honduras op de Bay-Islands. Ten eerste schitterend duiken en veel duikscholen hebben eigen accommodatie waardoor je alleen het duiken betaald en niet voor je slaapplek. Het schijnt hier tevens zeer goedkoop te zijn.
Tot nu toe heb ik alleen een grove planning voor de eerste dagen gemaakt. Die zal ik hieronder even uitzetten voor de beeldvorming.
heenreis rond half jan
2 dagen Panama City
vanaf Panama City 3 dagen / 2 nachten San Blas eilanden (bustour erheen vanuit Panama City) Daar even 3 dagen bijkomen op parelwitte zandstranden, slapen in je eigen rieten hut aan het strand in je hangmat en overdag met een bootje de verschillende eilanden aandoen.
Hierna is mijn plan om evt met een binnenlandse vlucht (rond 80e) door te vliegen naar Bocas Del Torro om daar een weekje (4 uur per dag) Spaans te leren. Genoeg tijd voor andere dingen dus nog.
Hierna is het nog een open boek maar denk langs de kust Costa Rica in en dan meer richting binnenland…
Alle ideeën en plannen zijn welkom dus het lijkt me leuk om eens wat dingen naast elkaar te leggen
Groetjes Tony
@ Marlinde: Mocht je mijn PM niet hebben ontvangen hierboven ook gelijk voor jou het globale plan tot nu toe.
Ow, jouw ideeën klinken ook echt super tof! Ik zie dat je in Bocas Del Torro een talencursus wilt gaan doen. Heb je daar goede verhalen over gehoord?
Ik vlieg op 7 januari naar Cancun (Mexico). Mijn plan was om eerst in Mexico te reizen en daarna naar Antigua te gaan voor een talencursus. En daarna rustig naar beneden door te reizen tot Panama. Ik heb meer dan 5 maanden de tijd, dus dat moet lukken allemaal Ben nu alleen in twijfel of ik het hele gebeuren niet andersom moet doen. Alleen is het dan wel handig om iets eerder iets van Spaans te leren, want dat eindigt nu bij dos servessos por favor (en dit spel ik vast fout)
Heb ook gehoord dat duiken op Cay Caulker super mooi is. Begreep wel dat het in Honduras een stuk cheaper is, dus dat is voor mij ook nog een optie. Maar jij hebt dus al wat duik ervaring begrijp ik, al veel mooie duiken gemaakt?
Nou, mocht ik id besluiten om van Mexico meteen naar Panama te vliegen, dan laat ik het je weten. Veel plezier met de voorbereidingen
Een vriendin van me heeft dezelfde reis dit jaar gemaakt in 3 maanden en die heeft ook les gehad op bocas en dat is haar echt heel goed bevallen. Ik spreek zelf ook niet erg veel Spaans hoor. Het helpt dat mijn vriendin Spaans en Portugees spreekt dus ik heb nog tijd om wat bij te leren.
Ik denk dat je in Panama en Costa Rica je nog wel kan redden met wat Engels maar dat zal in Honduras en Guatemala toch wel wat lastiger worden denk ik.
Jij vliegt ook weer naar huis vanaf Cancun dan? Ik heb mijn ticket expres al heen naar Panama gedaan en terug vanaf Belize. Scheelt me weer reistijd.
Ik heb inderdaad al aardig wat duikervaring opgedaan in andere landen dus wil mijn Advanced gaan halen op de Bay Islands. Cay caulker schijnt idd erg mooi maar ook erg duur te zijn. Ik doe daar denk ik nog een duik in de week voor ik naar huis ga. De duiken zijn daar rond de 100 dollar per duik.
Stuur me anders even een mailtje over wat je plannen zijn dan kunnen we altijd onder weg ergens wat combineren? We komen sowieso langs elkaar heen als ik je verhaal zo lees.