Van Pakse naar de Mekong Delta

hai!!

ik heb een 2 vraagjes…

***1. ik zou misschien vanaf Thailand naar Pakse reizen en vanaf daar naar de Mekongdelta gaan…wat is de snelste manier?! ik ben niet bekent met dat gebied. ***

***2. hoelang moet ik uittrekken voor de b. plateau?heeft iemand een richtlijn voor mij? ***

thanks groetjes!!

:chin::chin::chin::chin::chin::chin:

Groetjes uit BKK dan-THaild is nogal groot-naar Pakse heb je direkte nachtbus vanaf hier=BKKen mer dagbussen vanaf Ubon, daarhen trein of 100en nachtbussen.
Dat je er niet bekend bent blijkt wel uit je vraag-zoiets als je beste route van POrtugal naar Finland.
1,begin eens met op een kaart te kijken-en bedenk dat je voor elk land dat je ingaat een visum nodig hebt,
1a. vlugste is via Cambodia=extra visum-naar PnPn, dan is er en direkte route naar zuidpunt van VN=waar die delta ligt. alle info, in engels: talesofasia.com
1b.je kan direkt naar VN-dagelijkse bus Pakse-kust-dan trein/bus=elke riesgids voor VN heft die details wel eregsn staan.
Voor beide routes moet je op tenMINSTE 3 volle dagen reizen rekenen. maar je zou wel gek zijn als je niet wat tussenstops zou maken.
Vliegen bespaart ampertijd-er zijn nauwelijks vluchten en vel tijd gaat verloren aan wachten op aansluiting. Maar PnPOn->HCMC redelijk frquent, vanaf Pakse naar Siem Reap+overstap naar HCMC.

nu ik een weekje hier ben en inmiddels de Thaise reis-bladen heb doorgenomen is er toch nog een tip erbij:
1.de airport van pakse is wegens reparatie gesloten-zou 1/11 opengaan-wordt nu na 1/1/10.
2,MAAR-vanaf dan komt er een nieuwe rechtstreekse vlucht Lao-airlines VTE-Pakse-HCMC, 2/week. zal niet echt goedkoop zijn-maar scheelt wel een heel stuk oncomfortabel overland reizen.

Wat bedoel jij met de Mekong Delta? Dat is toch gewoon Bangkok??

Het gebied rond Pakse vond ik één van de fijnste plekken van n/o azie. Het is zo relaxed en leuk echt super tof dat je daar naartoe gaat!
Toen ik in Pakse zat heb ik gewoon een scootertje gehuurd en de beloven plateau gaan verkennen. Heel veel mooie watervallen gezien en leuke Lao mensen ontmoet. Genoeg hostels daar in de buurt, dus daar kan je een nachtje slapen. Ik ben de volgende dag weer teruggegaan omdat het regenseizoen was en je simpelweg niet over de zandwegen kon. Maar ook met dat erbij is het prima in twee dagen te redden. Langer kan natuurlijk ook

Na pakse ben ik naar Don Det gegaan. Echt een paradijsje! Voor mij in ieder geval. Het is heel simpel maar juist dat vond ik heel fijn. Beetje in de hangmat liggen en naar de mekong staren. Na half 10 s avonds gaat al het licht uit en moet je het met kaarsjes overleven. Hele toffe mensen daar ontmoet.

Dan kan je de Mekong verder naar onderen volgen en Cambodja ingaan. Ik heb het niet gedaan en er was nogal verwarring over of je nou wel of niet een visum nodig had. Wel ben ik na Vietnam in het noorden van Cambodja geweest. Ook heel tof! Kan je dolfijnen zien. De mensen zijn daar veel fijner dan in de touristische gebieden zoals Phnom phen of siem reap.

Maarja het is natuurlijk verschillend voor iedereen. Mekong delta vind ik wel echt een aanrader, maar moet zeggen dat de bergen in het noorden van loas ook super mooi zijn.

Veel plezier in ieder geval!

Nou nee, bepaald niet. De grote rivier de MaeKong eindigt in Vietnam-een heel ander land, en heeft daar een grote delta met veel pittoreske dorpjes, heel veel Vnese afzetters en moeilijk onderling vervoer.
De enorme stad BKK ligt an de monding van de rivier genaamd Chao Praya, en die heeft beslist geen delta op het eind. Wel helemaal verzandde, deels half NL geweest zijnde forten.