hoi
ik wil graag van montanita naar banos reizen. Is dat in 1 dag te doen? sluiten de bussen goed op elkaar aan? Weet iemand hier iets meer over… ervaringen?
groet dian
hoi
ik wil graag van montanita naar banos reizen. Is dat in 1 dag te doen? sluiten de bussen goed op elkaar aan? Weet iemand hier iets meer over… ervaringen?
groet dian
Denk wel dat je het “strechted”.Maar met een beetje mazzel moet het te doen zijn.Bussen rijden frequent op “ruta del sol” en je bestemming loopt via grotere steden.Manta,Latacunga en Ambato.Omdat bustransport hier voor het gross nog altijd,het middel van transport is,zullen er veel bussen rijden(zeker op de grote steden,met hoge frequentie).Wel,meteen,in de ochtend(6:15) vertrekken(als het licht is).>>>
Bedankt voor je reactie! Maar is het niet sneller als ik naar guayayuil ga en vanaf daar de bus pak naar banos? of ben ik dan nog langer onderweg?
groet dian
Dat durf ik niet te zeggen.Het lijkt op de kaart ongeveer even lang.Zo te zien is de afstand die je in de Andes aflegt bij beide routes ongeveer even lang.Belangrijk,want in de kust is het "vlak"en kan je dus 100 km/hr rijden,maar in de Andes is dit lager.Voordeel van Guayaquil is dat,omdat het de grootste plaats is in Ecuador,er natuurlijk altijd,en veel bussen,direct naar Banos rijden.Volgens deze links,is het 1,5 uur naar Salinas en Sal.->Guay 3 uur.(2 uur met auto),is misschien met stops en niet non-stop.