Van de week hebben we een mooi geprijsd ticket geboekt naar Mombasa. Van daar uit willen we naar Moshi/Arusha reizen om de Kilimanjaro te beklimmen.
Heeft iemand ervaring met het reizen van Mombasa naar Moshi/Arusha? Wat zijn de (on)mogelijkheden? Wat is de meest voor de hand liggende route? Busmaatschappij?
Ik heb al een flink rondje gezocht, maar kon niet echt concrete info vinden die ook nog recent was.
Lizzy
Ik denk dat er van Mombassa naar Arusha wel een matatu gaat maar dat kan je alleen ter plaatse uit zoeken.
Van Nairobi naar Arusha is er wel een verbinding.
Het is helaas hier nog niet als in Europa dat het vervoer geregeld is maar in weze kom je overal met de matatu en wel op een goedkope manier.
Heb je het klimmen wel geregeld want dat is niet vrij maar alleen tegen betaling mogelijk.
Uiteindelijk kom je overal altijd wel waar je wilt komen is mijn ervaring, duurt alleen wat langer
Klimmen hebben we nog niet geregeld, ben nu druk met het verzamelen van informatie. We hebben ook nog wel even de tijd, we vertrekken pas volgend jaar januari
als ik jou was zou ik aan de piloot vragen (via de head-steward) om in ZNZ uit te stappen en dan met Zanair naar Arusha vliegen.
Ze hebben niet graag dat je utistapt, omdat ze dan de passagierslijst moeten aanpassen, maar ze staan het meestal wel toe.
Kijk wel even naar de toegangsprijzen en de klimtocht prijzen,voor de Kili, zodat je er niet door verrast wordt !
.
Anders kan je ook met de trein van Mombasa naar Voi. In Voi zijn er bussen naar Arusha.
.
Of op Ethiopian Airlines een ticket boeken Mombasa-Kilimanjaro
Hoi,
ik ben al 2 keer vanuit een dorpje dat ligt aan de weg van MSA naar NBI, op de bus gestapt naar Arusha. De bus heet RAQIB. Die vertrekt 's morgens om een uur of 7 in Mombasa en rijdt via Voi naar Taveta en door naar Arusha. Prima bus ( niet zo’n hele grote maar ook geen matatu )en prima service. Ze belden mij zelfs om te vertellen dat ze er aan kwamen en dat ik aan de weg moest gaan staan zodat ze me konden oppikken. Ik heb de bus geboekt in Voi en heb ongeveer $10,00 betaald voor de hele weg. Je komt rond 16.00 uur aan in Arusha. Een lange rit maar wel mooi, met uitzicht op de Kili.
Als je de Kili wilt beklimmen, kun je ook in Marangu uitstappen.
Succes !
Mombasa Telefoonnummer (als het nog juist is):
+254 713 196677
+254 724279757