Wie heeft ervaring/tips om van Mombasa naar Kisumu te reizen? Wij, twee dames 55+, reizen graag en regelmatig naar Kenya. Al veel gezien en gedaan, echter nog nooit naar Victoriameer geweest. Dat gaan nu we gauw goed maken.
Eind november vertrekken we weer naar Mombasa, Kenya. We willen in onze eerste week naar het westen. Wie heeft goeie ideeen en tips over bijvoorbeeld trein/bus/vliegtuig/huurauto? Enne … als we in Kisumu zijn … wat zijn beslist aanraders voor een verblijf voor enkele nachten?
Graag lees ik je suggesties en ervaringen. Alvast bedankt voor je moeite.
Groetjes.
Trein.
Vliegtuig.
ALles kan. Kisumu viel mij erg tegen maar je moet het wel een keer gezien hebben.
Het Kisumu museum is erg leuk.
De lokale markt is waardeloos (die die in Lonely planet staat) maar het kleine ‘‘village art crafts’’ marktje is erg leuk !
.
Hallo dames,
Er gaat een bus rechtstreeks van Mombasa naar Kisumu, deze doet er 14 uur over en kost ongeveer 20 euro. Het is een nachtbus en je kunt kiezen uit verschillende reisklassen.
Mijn advies zou zijn om niet in Kisumu te blijven maar juist de omgeving en kleinere dorpjes er omheen te bezoeken. De natuur is prachtig en de lokale bevolking erg vriendelijk.
Succes en veel plezier!