Van Manuel Antonio naar Corcovado/Cano Island...

Wie kan ons helpen.
In juli willen wij eerst een rondreis gaan maken in het noorden (monteverde, arenal en torteguero) (holland international, costa rica in vogelvlucht) daarna willen we lekker genieten aan het strand bij manuel antonio. (ongeveer 7/8 dagen)
Nu hebben we gelezen dat corcovado, drake bay en cano island ook de moeite waard zijn. Dus lijkt het ons leuk om in de dagen dat wij in manuel antonio zijn nog een excursie te doen naar het zuiden.

Wat is jullie ervaring? Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken en welke mogelijkheden zijn er om naar het zuiden te gaan…
Kun je dit in 1 dag doen, of moeten we een nachtje blijven slapen, en moeten we die van te voren regelen of kan dat ook dan nog ter plekke…
of zijn er vaste excursies te boeken vanuit manuel antonio…

Wie kan ons helpen???

Groeten Gert en Mirjam

53 keer bekeken. maar niemand die ons kan helpen???

Hallo
Ikzelf ben vorige zomervakantie ook 6 weken op reis geweest waarvan 3 weken costa Rica. Ik moet zeggen wat een enorm mooi land.
Wij zelf zijn begonnen in het zuiden. Corcovado is zeker en vast de moeite. Je maakt hier een wandeling van 15 km dacht ik ongeveer. Belangrijk dat je op tijd vertrekt hoor ( wij hadden de “bus” ongeveer rond 6 uur genomen) Eerst moet je dan naar de Ranger station wandelen ( van het begin punt tot daar is het ongeveer 4 km) maar laat je niet vangen door eventjes uit te rusten in een mooie lodge die je daar tegen komt want dan ben je verloren. Wij hadden dit dus gedaan. We kwamen toen ongeveer rond 10 uur 's smorgens aan in de ranger station en daar kregen we niet zo al te best nieuw te horen.
We mochten onze tocht niet aanvangen omdat we anders te laat gingen zijn om enkele rivieren over te steken ( hoog water : moet je echt zwemmen met al je baggage!) Dus genoodzaakt om een nacht daar door te brengen in een tent die ze voor ons hadden opgesteld. OOk wel een avontuur maar toch!

De wandeling op zich is wel mooi maar toch redelijk zwaar ( zeer warm, vochtig en ook lange stukken door het zand) Eens je aangekomen bent op de slaapplaats ben je echt super blij ( althans wij toch :zon02:) Zorg ervoor dat je voldoende vocht meeneemt en zorg voor voeding die toch zeker 2 dagen goed blijft. Je kan op de slaapplaats ook wel koken maar dan moet je alles zelf meenemen.

Misschien nog belangrijk om te weten: ze raden ook allemaal een gids aan omdat het gevaarlijk zou zijn. Wij waren met 3 meiden en zijn echt wel niets tegen gekomen. De gidsen weten natuurlijk wel wanneer het hoog en laag water is en nog van deze dingen maar wij hebben het overleeft met ons 3tjes.

Wil je nog iets weten over Costa Rica mag je het altijd vragen.:dag:Hopelijk ben je iets met mijn uitleg!

Ik zou zeggen, geniet er alvast van!