Van Madrid naar Salamanca!

Hoi beste reizigers

Wie weet hoe dat ik van Madrid (airport) naar Salamanca kan komen. Ik weet dat dit via busbedrijf Avanza gaat, maar kan ik ook daar ter plekke een buskaartje kopen? En heeft iemand daar ervaring mee? Of kun je beter reserveren? Ik wil eigenlijk niet afhankelijk zijn en op voorhand iets boeken (zoals de bus) want dan moet je eventueel rekening houden met ruime tijd tussen landing en vertrek i.v.m. vertraging!!!

Ook wil ik eventueel met metro of trein of bus reizen via het centrum! Wat is het snelst, voordeligst en het beste om van de airport naar Salamanca te komen!

Alvast bedankt!

ps: Heeft iemand tips ook m.b.t goedkope accomodaties zodat je makkelijk de volgende ochtend op de airport kan zijn. Ik moet namelijk rond half 5 sochtends op de airport zijn!!!

Hoi

Je kunt inderdaad met Avanza van Madrid airport direct naar Salamanca. Je kunt het kaartje gewoon bij de buschauffeur kopen, als je twijfelt is er altijd een loket maar ik heb van mensen gehoord dat het direct bij de chauffeur wel zo makkelijk is.
Voor de tijden kijk dan op www.avanzabus.com, hier kun je ook al meteen het ticket kopen.
Als de tijden echt tegenvallen wat vertrek betreft, dan kun je naar het busstation in de stad, vanaf daar vertrekken ze elk uur, maar voordat je daar bent ben je ongeveer 25 euro aan een taxi kwijt of een paar keer overstappen in de metro, calculeer een 3 kwartier voordat je dan weer met een bus ticket in je handen staat (optimistische berekening). Trein kan ook maar gaat niet zo vaak, is wel dichterbij het vliegveld. Kijk maar op www.renfe.es voor de tijden weer.
Wat de overnachting betreft…slapen op het vleigveld? Of leer je misschien iemand kennen in Salamanca die ook om die tijd daar moet zijn en met de auto gaat, je weet maar nooit.
Zo meer kan ik niet vertellen, hopelijk heb je het naar je zin in Salamanca, misschien komen we elkaar tegen.
Sterkte
Martoke

Voor wat betreft het goedkoopste, de bus direct vanaf het vliegveld naar Salamanca. De bus reis is 3 uur.
Het snelste hangt er helemaal vanaf hoe laat je aankomt, daarna is het verschil tussen bus en trein klein, de bus is wel goedkoper. Deze bus en trein reis duren allebei 2,5 uur, maar voordat je op de stations etc. bent…
(was ik nog even vergeten te vertellen)
Martoke

Hey onwijs bedankt voor je reactie!!! nog tips verder!???

groetjes

Beetje een late reactie en ik heb geen idee of je al bent geweest enz. Ik ben deze zomer geweest en heb idd die bus genomen. Het is echt een hele relaxte bus en je kunt voor het vliegveld instappen. Dan hoef je ook niet te sjouwen met je koffer en spullen :slight_smile:

Je kunt ook met de trein, maar dan moet je idd eerst met de metro reizen enz. Ik ben vanuit Salamanca nog een weekendje naar Madrid geweest met de trein. Die hebben we wel gereserveerd en zat ook aardig vol!

Ik had ook een hele vroege vlucht terug naar Nederland, maar dat kwam door een vluchtwijziging. Ik heb toen met 6 andere meiden geslapen in het Auditorium Hotel. Ligt op een kort stukje rijden met de taxi vanaf het vliegveld. (let even op dat ze je niet oplichten met de prijs weet ik uit ervaring :P)
!er gaan ook shuttlebusjes van de luchthaven naar het hotel - gratis!

Echt een superluxe 4* hotel en het kostte 60 euro voor een nacht. Wij kregen het alleen vergoed van de vliegtuigmaatschappij!