Dag,
Wij vliegen in november van KL naar Kuching en willen in 14 dagen van Kuching naar KK reizen met et openbaar vervoer. We willen dan reizen langs alle NN parken en longhouses en alle andere bezienswaardigheden in borneo.
Heeft iemand hier ervaring mee op tips over of dit te doen is.
Bedankt!!
Hoi Hanneke,
jullie hebben de reis inmiddels achter de rug en ik ben benieuwd of je mij kan vertellen of dat te doen is met openbaar vervoer van kuching naar kota kinabalu. Groet, Patricia
Hoi Patricia,
De vraag is dan misschien niet aan mij gesteld maar wij hebben het wel gedaan. Van kuching naar KK.
Het is goed te doen met openbaar vervoer. Wij zijn met de boot van kuching naar sibu gegaan (wat ook met de bus kan). Hierna met de bus van sibu naar miri. Van miri met de bus naar Brunei en daar weer met de bus naar KK.
Kuching-sibu is met de boot maar een uurtje of 4. Wil je ineens met de bus van kuching naar miri dan was dat wel echt iets van 14 uur ofzo.
Miri-Brunei weet ik niet meer precies maar dacht dat wij 's ochtends vroeg vertrokken en daar rond een uur of twee aankwamen. Hebben in ieder geval in de middag nog alle bezienswaardigheden bezocht. Van Brunei-KK vertrokken wij rond 14 uur en kwamen in de avond aan.
Allemaal prima te doen. Hoeft ook niet van te voren te regelen, meestal gingen wij gewoon half uur van te voren naar de bushalte om een kaartje te regelen.
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!!! Groetjes Yvonne
Hoi Yvonne,
Super bedankt voor je info. Mocht je nog tips hebben voor overnachtingen en bezienswaardigheden, heel graag. Natuurlijk hebben we een lonely planet maar ik hoop daar een beetje los van te komen door me door anderen te laten informeren.
Groetjes,
Patricia