Van Koh Chang/Trat naar Siem Reap

Hoi!

Wie kan mij adviseren hoe ik van Koh Chang/ Trat het beste naar Siem Reap kan gaan?
Met de zoekfunctie kom ik er ook niet echt en ik lees allemaal wisselende berichten.

Hoop dat iemand hier mij meer kan vertellen.

Alvast bedankt! :wereld:

Overigens vind ik het ook leuk om andere ideeën te horen of ervaringen te lezen van mensen die voor +/- 5 dagen de grens over zijn gegaan.

Ik heb er geen ervaring mee. Maar wat ik wel veel zag op Koh Chang is dat ze bij reisbureautjes tripjes aanbieden naar Cambodja. Misschien is dat een idee?

Of zoiets, Koh Chang | Transport & Transfers | Cambodia - Siem Reap, Phnom Penh & Sihanoukville

Er worden inderdaad trips georganiseerd vanop het eiland hier naar Siam Riep. Je wordt dan door een mini-busje opgepikt aan je hotel, dat je vervolgens naar Siam Riep brengt. Dit transport is elke dag beschikbaar en ik geloof dat je vertrekt rond 8u 's morgens en ergens in de namiddag aankomt.

Kzal even navragen ivm de prijs en hoe het net zit met de grensovergang. Voor je andere activiteiten zal ik even aan mijn Cambodiaanse vriend vragen wat niet te missen stops zijn!

Groetjes

Wim

De trip van Koh Chang naar Siam Riep kost tussen de 900 en 1000 THB en die kan de dag voor je vertrek geboekt worden.
Het handigste is om je visum on-line te regelen, dit zal je zowel tijd als geld besparen. En heb je geen last met eventuele scams!

Kijk voor je visa even hier

Groetjes

Wim

1 like

Goede tip Wim, van dat visum vooraf!
Wij willen een dag of drie naar Sieam Reap, ws. vanaf Bangkok. Wat is handig qua dollars: Vanuit Nederland een berg meezeulen, of kan er ter plaatste gepind worden? En hoe zit het met Mastercard in Cambodja?
Hoop dat iemand me kan helpen :slight_smile:

Wim, hartstikke bedankt voor de zeer nuttige tips! Super. Heel handig. (jij ook bedankt, Neyana).

Wim, woon jij op Koh Chang? Ik ben van plan daar rond 5 november te arriveren. Heb jij nog tips wat ik absoluut niet mag missen? Ook wellicht voor omgeving Koh Chang? :slight_smile:

Ik woon sinds 6 jaar op Koh Chang , en heb er nog steeds geen spijt van :wink:

Er zijn tal van activiteiten die je hier kan doen gaande van olifant trekkings, jungle trekkings, snorkelen, duiken, tree-top adventure (slingeren als apen in de bomen), kayaktocht door de mangroven en nog veel meer. De zonsondergangen zijn een van de mooiste die ik ooit gezien heb, dus deze mag je zeker niet missen! Lekker met een cocktail op het strand :wink:

Mocht je meer info wensen over een van de activiteiten mag je gerust een gil geven, zal dan zien wat ik voor je kan doen.
Snorkelen en duiken regel ik zelf, wij hebben hier onze eigen duikshop. Dus vragen hierover kan ik je direct beantwoorden :wink:

Groetjes

Wim

Dit bedoelt Wim;)

Alledrie ontwikkelt, en alledrie prijken in de woonkamer! (in het groot;)

Wij zijn vorig jaar op Koh Chang geweest en hebben daar een scooter gehuurd. Ideaal om op deze manier het eiland te verkennen.
We gingen zoiezo iedere dag eventjes naar Bang Bao, schitterend vissersdorpje gebouwd op palen (hier zit jou school toch ook Wim?)

Ook hebben we een olifanttrekking gedaan, gesnorkeld, gevist en zijn het park in geweest naar de Khlong Prao waterval, prachtig!

Dit jaar gaan we zeker weer vissen (was helaas maar een half dagje, nog niet eens eigenlijk want snorkelen en vissen was toen één trip) en snorkelen natuurlijk! Niet dat de olifanten tegenvielen, integendeel zelfs. Maar het zelfde tripje hoef ik echt niet nog eens te doen in een jaar tijd. En de onderwaterwereld die veranderd steeds;)

Klopt, ik zit net voor het begin van de pier in Bang Bao, een goede 100m voor de 7/11 op je rechterkant :wink:

Mooie opnames trouwens van de zonsondergang!

Bij de parkeerplaats bedoel je? Althans er staan wat auto’s en scooters.

Nog ervoor, halfweg tussen de hoofdweg en de parking. Er is daar een plaza op je rechterkant met het “Why Not” guesthouse. Wij zitten op de hoek van die plaza.

Hier kan je een afbeelding van ons gebouw zien :wink:

Groetjes

Wim

P.s. Als je de volgende keer in de buurt bent, spring gerust binnen!